Let hjemmeside!!!

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej udviklere.
Jeg har fået lavet denne hjemmeside:
www.shafh.K-nettet.dk

Men ærligtalt, hvis i kender K-nettet er der ikke meget nyt i det.
Du kan kun skrive tekst hvor de har valgt man kan.
Og det samme med billeder. Og andet kan man ikke lave.

de 2 ting.
Ikke engang insætte HTML koder :(

Så den side gider jeg sku ikke holde fast på!!!

Men jeg ved intet om hjemmesider, så jeg skal havde noget let at gå til.
Der er en gratis hjemmeside service fra: www.sol.dk kaldt .subnet.
Har engang prøvet den men nu har de lavet en masse om på www.sol.dk og kan derfor ikke fínde ud af det mere.

Kan en skrive en lille manual til hvordan man opretter en, og kommer ind i redigerings rummet? Bare ca. 30 linier.

Og hvis du ikke kan det og har et bedre sted at få en gratis hjemmeside, og SKAL være let at bruge og lave så sig til.
Eks. IKKE som www.frac.com

Tak

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske du skulle kigger nærmere på et program som Frontpage, da det er en editor til HTML. Personligt mener jeg ikke frontpage er optimalt, men skyldes nok at jeg helst selv vil strukturere min kode. DOg vil Frontpage for dig være en åbenbaring, da det er lidt ligesom at arbejde med et tekstbehandlings program For hvis du bruger Frontpage kan du også bruge udbydere som frac.dk ;)

Emil. Ja du har misfortået mig. :(
Jeg ynsker ikke at begynde med alt det HTML halløj og sådan.
Men vil bare gerne kunne få lavet en subnet hjemmeside (Laves på en eller anden måde på www.sol.dk).
Men hvordan får jeg mig registreret mig på sol? Det er utrlig svært at finde rundt i. Og kan ikke finde ud af det :(

Kan du ikke skrive en lille manual på ca. 30 sider om hvordan du registrere og kommer ind i sit editside (rediger din hjemmeside side)?

Grunden til sol er at du ikke skal kunne noget. Du får bare nogle værktøjer til rådighed eks. tækst, billede, link, HTML, Tæller osv.
Og så er det bare som et program.
Og det bedste med det hele er at det er gratis :) .

Grunden til at jeg ved meget om sol.dk's hjemmesider er at jeg havde en FØR at de lavede hele siden om. :) Og nu kan jeg ikke finde ud af det mere :(

På forhånd tak :D
Sig til hvis i er usikre i hvad jeg mener?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Jeg havde også en hjemmeside hos subnet dengang det hed det, men så droppede jeg det, netop fordi de lavede om på det hele... jeg brugte en Wysiwyg editor og pludselig ændrede de systemet så jeg ikk kunne uploade fra det program igen...

Jeg vil anbefale dig at lære det selv og få server plads... det er 10 gange nemmere

Ellers skal du få fat i en eller anden Wysiwyg-editor... for dig vil det nok virke nemmere

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

[Redigeret d. 24/04-04 17:03:43 af Emil Bjerglund Pedersen]

Jeg tror at det er de færreste der vil lave en 30 siders lang guide om hjemmesider for 10 UP. Gå dog ind på html.dk eller w3schools.org og lær html. Eller kig her på udvikleren. HTML er et ekstremt nemt sprog. Det tager ikke mere end 10 min at lære de grundlæggende ting. Du kan få en lille guide af mig!

Jeg laver hjemmesider i notesblokken da jeg mener det er nemmest! Så lav en ny tekstfil!

Før du kan begynde at lave hjemmesiden skal du lige fortælle at du vil skrive html. Det gør ved at skrive "<html>" øverst i dokumentet. Det der står i den øverste bjælke i internet explorer (f.eks [Udvikleren.dk] - Velkommen til Udvikleren.dk) skrives mellem <title> og </title>. De fleste html koder har en start og en slutkode. Den eneste forskel er at der i slutkoden er en "/" før "kommandoen".
Nu skulle dit dokument gerne se sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu skal vi til at skrive noget tekst. Tilføj nu <body> på en ny linje. For at kunne skrive noget skal du nu skrive <p>. Efter <p> kan du skrive den tekst der skal stå på siden. For at ændre skriftypen skal du bruge <font> -koden. lige efter <p> skriver du nu <font face="arial" size="2">. Nu skriver du med arial i størrelse 2. Når du så har skrvet noget tekst skal du "lukke" koden med slutkoderne. Sådan her skal dit dokument se ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu har du et helt html dokument! Bemærk at jeg har lukket de sidste koder først. Det er en god idé da det gør koden mere overskuelig. Hvis du vil lave et link i den tekst skal du bruge <a> koden. Her er et eksempel på et link til udvikleren.dk
Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk at du først skriver adressen og og så en > og så skriver du hvad der skal stå på linket!
Nu sætter vi koden ind i din tekst på html-siden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til koden . Den laver en ny linje på din html-side. Den har ingen slutkode!
Omdøb nu din tekstfil til index.html. Dobbeltklik på den og du vil se siden i din browser!

Det var så en lille introduktion til html. Håber du kan bruge det!

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

[Redigeret d. 24/04-04 17:20:58 af Jonas (Decko)]

Hej udviklere.
Jeg har fået lavet denne hjemmeside:
www.shafh.K-nettet.dk

Men ærligtalt, hvis i kender K-nettet er der ikke meget nyt i det.
Du kan kun skrive tekst hvor de har valgt man kan.
Og det samme med billeder. Og andet kan man ikke lave.

de 2 ting.
Ikke engang insætte HTML koder :(

Så den side gider jeg sku ikke holde fast på!!!

Men jeg ved intet om hjemmesider, så jeg skal havde noget let at gå til.
Der er en gratis hjemmeside service fra: www.sol.dk kaldt .subnet.
Har engang prøvet den men nu har de lavet en masse om på www.sol.dk og kan derfor ikke fínde ud af det mere.

Kan en skrive en lille manual til hvordan man opretter en, og kommer ind i redigerings rummet? Bare ca. 30 linier.

Og hvis du ikke kan det og har et bedre sted at få en gratis hjemmeside, og SKAL være let at bruge og lave så sig til.
Eks. IKKE som www.frac.com

Tak

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Har jeg forstået dig ret hvis du siger at du mangler et sted at have din hjemmeside og en tutorial hvor du kan lære at lave hjemmesider?? hvis ja så gå ind på http://www.html.dk, der har de en tutorial som er rigtig god for begyndere... og med hensyn til hjemmesideplads, så prøv http://www.friserverplads.dk

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Emil. Ja du har misfortået mig. :(
Jeg ynsker ikke at begynde med alt det HTML halløj og sådan.
Men vil bare gerne kunne få lavet en subnet hjemmeside (Laves på en eller anden måde på www.sol.dk).
Men hvordan får jeg mig registreret mig på sol? Det er utrlig svært at finde rundt i. Og kan ikke finde ud af det :(

Kan du ikke skrive en lille manual på ca. 30 sider om hvordan du registrere og kommer ind i sit editside (rediger din hjemmeside side)?

Grunden til sol er at du ikke skal kunne noget. Du får bare nogle værktøjer til rådighed eks. tækst, billede, link, HTML, Tæller osv.
Og så er det bare som et program.
Og det bedste med det hele er at det er gratis :) .

Grunden til at jeg ved meget om sol.dk's hjemmesider er at jeg havde en FØR at de lavede hele siden om. :) Og nu kan jeg ikke finde ud af det mere :(

På forhånd tak :D
Sig til hvis i er usikre i hvad jeg mener?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

.Frac.dk er meget svært at bruge har prøvet. Og jeg ved INTET om både HTML eller Hjemmesider andet end at det ikke interesere mig mere end, at jeg bare skal havde en SUBNET hjemmeside eller noget som bare kan stavles op HURTIGT!!!

Læs og se hvad der STÅR!!!
Jeg beder jer lave en MANUAL til hvordan du opretter en hjemmeside på www.sol.dk, eller hvis du kan en side, der er bedre Ikke er en hvor du skal være profesonel eller lignende. Bare sådan en gør det HURTIGT side, hvor du bare skal bruge Internet Explorer til hjælp.

Er der så svært at forstå?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

.Frac.dk er meget svært at bruge har prøvet. Og jeg ved INTET om både HTML eller Hjemmesider andet end at det ikke interesere mig mere end, at jeg bare skal havde en SUBNET hjemmeside eller noget som bare kan stavles op HURTIGT!!!

Læs og se hvad der STÅR!!!
Jeg beder jer lave en MANUAL til hvordan du opretter en hjemmeside på www.sol.dk, eller hvis du kan en side, der er bedre Ikke er en hvor du skal være profesonel eller lignende. Bare sådan en gør det HURTIGT side, hvor du bare skal bruge Internet Explorer til hjælp.

Er der så svært at forstå?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Hvis du vil have en manual på 30 sider, tror du så ikk du skal udlove lidt mere end 10 up???

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Okay.
20 linier. Det gælder hvor meget du skriver på vær linie!!!
bare jeg kan finde ud af det!!!
Det er jo heller ikke svært at registrere.
Det kan ikke fylde meget!!!

Det jeg skrev ovenver her fylder allerede 5 linier. Det vil sige 1/5. del af hvad i skal skrive, er det svært? ahhh.
tar max 10 min

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Jeg tror at det er de færreste der vil lave en 30 siders lang guide om hjemmesider for 10 UP. Gå dog ind på html.dk eller w3schools.org og lær html. Eller kig her på udvikleren. HTML er et ekstremt nemt sprog. Det tager ikke mere end 10 min at lære de grundlæggende ting. Du kan få en lille guide af mig!

Jeg laver hjemmesider i notesblokken da jeg mener det er nemmest! Så lav en ny tekstfil!

Før du kan begynde at lave hjemmesiden skal du lige fortælle at du vil skrive html. Det gør ved at skrive "<html>" øverst i dokumentet. Det der står i den øverste bjælke i internet explorer (f.eks [Udvikleren.dk] - Velkommen til Udvikleren.dk) skrives mellem <title> og </title>. De fleste html koder har en start og en slutkode. Den eneste forskel er at der i slutkoden er en "/" før "kommandoen".
Nu skulle dit dokument gerne se sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu skal vi til at skrive noget tekst. Tilføj nu <body> på en ny linje. For at kunne skrive noget skal du nu skrive <p>. Efter <p> kan du skrive den tekst der skal stå på siden. For at ændre skriftypen skal du bruge <font> -koden. lige efter <p> skriver du nu <font face="arial" size="2">. Nu skriver du med arial i størrelse 2. Når du så har skrvet noget tekst skal du "lukke" koden med slutkoderne. Sådan her skal dit dokument se ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu har du et helt html dokument! Bemærk at jeg har lukket de sidste koder først. Det er en god idé da det gør koden mere overskuelig. Hvis du vil lave et link i den tekst skal du bruge <a> koden. Her er et eksempel på et link til udvikleren.dk
Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk at du først skriver adressen og og så en > og så skriver du hvad der skal stå på linket!
Nu sætter vi koden ind i din tekst på html-siden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til koden . Den laver en ny linje på din html-side. Den har ingen slutkode!
Omdøb nu din tekstfil til index.html. Dobbeltklik på den og du vil se siden i din browser!

Det var så en lille introduktion til html. Håber du kan bruge det!

Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko

[Redigeret d. 24/04-04 17:09:35 af Jonas (Decko)]

Du har glemt en <head>

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Du har glemt en <head>

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Ups retter det lige!