Lyd rekorder. (Hjælp til at finde et program.)

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.
Da jeg sommetider høre netradio og pludselig godt kunne tænke mig at kunne optage det har jeg brug for et program.
Hvad skal jeg havde for et program. Det skal bare optage ALT der kommer ud af pc'ens højtaler, og kunne gemme det i bl.a. mp3 (SKAL gemme i mp3).

Forstår i hvad jeg mener? Ellers så spør.
Og er det lovligt?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg ved er det kun Creatives lydkort der kan det! Dette lydkort understøtter nemlig en funktion, som Creative selv kalder for, "Record what you hear"! Dvs. den går på kryds af alle output kanaler på kortet og optager det! Alle programmer der understøtter dette kort kan vel gøre det, men ellers følger der programmer med lydkortet som kan! Men du har altså brug for at erhverve kortet, hvis du ikke allerede ligger inde med det!

Jeg har fundet følgende program:

http://www.supermp3recorder.com

Har ikke selv prøvet det, men det er vel forsøget værd

-----
Nunc Tutus Exitus Computarus

[Redigeret d. 17/04-04 23:56:59 af PHP-Nørden]

Jeg tror godt det er lovligt!

Creatives Live! Lydkort kan gøre det! Har selv prøvet! Det bliver dog gemt i wave format, men det er jo ret let at konventere denne format til Mp3.

Jeg tror godt det er lovligt!

Creatives Live! Lydkort kan gøre det! Har selv prøvet! Det bliver dog gemt i wave format, men det er jo ret let at konventere denne format til Mp3.

Lyder fint. Men gider du lige skrive hvad der er?
Det ligner at du skriver at et af Creatives, lydkort's medførende programmer kan det. Men kan jeg bruge det på mit eget Sweex 6 CHANEL PCI Soundcard 5.1?
Og hvis ja, hvor kan det downloades? (Link det kræver jeg).
Men det lyder fint.

Men da det ikke kan gemme i mp3 må du også fortælle et program der kan konventere.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

NB: Kortet hedder altså "Creative Live!" og der findes forskellige versioner, men tilfælles for dem alle er at de kan det du søger efter!

Jeg skifter ikke lige lydkort bare for det. Da jeg lige har gjordt det.

Du har ikke et navn på et pro, der bare kan gøre det på ALLE lydkort. Altså en der kan holde styr på hvad lydkortet afspiller.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Fantastisk du har fundet et program, som jeg har brugt lang tid på at finde (kigge efter det)

tak begge to.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

[Redigeret d. 17/04-04 23:59:17 af Shafh]

Når du har prøvet det, vil du så ikke lige fortælle mig hvad du synes om det? :) Jeg søger nemlig også sådan et program!
Jeg har brugt noget der hedder Total Recorder som ikke kan gemme i MP3. Jeg syntes dog ikke så godt om programmet!

Jeg kan personligt bedre lide Advanced MP3/WMA Recorder

http://www.xaudiotools.com/html/download.html

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko
-------------------------------------------------------

Chadi:

Det er fantastisk godt til mit formål. Men for du ved det optager den ikke bare det der kommer ud af højtaleren. Men den har nogle spor den kan optage: Microfon, StreoMix (eks. win mediaplayers afpilling), Unknow, cd-lyd, aux (stik bag pc'en. Bruges sjællendt), Line in og Wave.

Det er fint til mit formål.

-------------------------------------
Nu har jeg valgt dette pro, og det virker fint.
Men tak for ideen.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

<< < 12 > >>
t