ti83

Tags:    diverse

hej sidder op programmere lidt i ti83 lommeregneren. Da jeg har et gammelstykke matematik ark hvor der står hvorledes man udregner sin fødselsdag (ugedag) og jeg godt kunne tænke mig at lave det på lommeregneren skal jeg bruge en funktion som dividere på "manuel" vis. Dvs at hvis vi fx siger 5/2 skal man se hvor mange gange 2 går op i 5 og så smide alt efter kommaet ud (noget der står i den opgave til at udregne fødselsdatoen)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej sidder op programmere lidt i ti83 lommeregneren. Da jeg har et gammelstykke matematik ark hvor der står hvorledes man udregner sin fødselsdag (ugedag) og jeg godt kunne tænke mig at lave det på lommeregneren skal jeg bruge en funktion som dividere på "manuel" vis. Dvs at hvis vi fx siger 5/2 skal man se hvor mange gange 2 går op i 5 og så smide alt efter kommaet ud (noget der står i den opgave til at udregne fødselsdatoen)

Lav en linie i programmet der sætter antal decimaler til 0(Gøres i mode i den linie hvor der står "float 0123456789").

Myresyre i mine øjne, av, av!!

hej

der er en funktion på lommeregneren, der gør det. den hedder int(). den ligger i math -> num -> 5 int(. den skulle lave trikket

adam
Køb en zebra - og kald den plet

hej

der er en funktion på lommeregneren, der gør det. den hedder int(). den ligger i math -> num -> 5 int(. den skulle lave trikket

adam

ellers kan du vel meget simpelt lave din egen funktion...
fx:

Fold kodeboks ind/udKode 

P.S. dette er ikke afprøvet men burde virke

/Mads

alternativt kan du bruge iPart(
den fjerner alt efter decimalkommaet.

// [bjuhn]::[hacker ninja kills]

men så vil den jo bare runde tallet op og det er det som den ikke må. Kan godt finde ud af at angive antal decimaler men den må jo ikke runde op !

men så vil den jo bare runde tallet op og det er det som den ikke må. Kan godt finde ud af at angive antal decimaler men den må jo ikke runde op !

træk 0,5 fra...

Myresyre i mine øjne, av, av!!

hej

adam

ellers kan du vel meget simpelt lave din egen funktion...
fx:

Fold kodeboks ind/udKode 

P.S. dette er ikke afprøvet men burde virke

/Mads

:D Jeg tror sq ikke en lommeregner kan finde ud af delphi.

men ellers, ja: int() funktionen

t