Computer Amimering...

Tags:    diverse

Hej...
Jeg var i (lørdags) inde og se den nye film: Terkel i knibe. I øvrigt en god film. Men da jeg så den tænkte jeg om det enlig ikke er muligt at lave noget lignende. Selvfølgelig kan jeg ikke lavde en film som er lige så lang og så flot lavet (selvom at den ikke er utrolig flot lavet). Men man kan da tænke sig at lavde et par små sjove animationer, som kan sendes eller bruges i de filme jeg redigere på pc'en.
Jeg så for 1 år's tid siden, et par gange i troldespejlet på dr1, et par film animeret af normale personer. De så flotte ud, og sådan noget vil jeg da også prøve.
Jeg har engang roedet med Poster 4, men det er jo ikke lavet til at lave film, og så er det ikke så godt.

Men kænder i et ORDENLIGT program til dette? Det skal være bruger venligt og enkelt og selvfølgelig noget som jeg kan gå til med lidt øvelse.

Det var sådan set det. Gerne en link til en side, hvor en trial (demo) kan hentes og prøves.

Kun 1 up da det er et ekelt spr...

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
maya PLE som den gratis version hedder, er ikke full working, de skriver noget tkst over billedere man rendere, man kan kun gemme filerne i et format, man kan ikke bruge plug ins mm.
det er kun for at lære maya at kende!!!!

men hvis du vil igang syntes jeg du skulle vælge Maya PLE, da det er designet fra starten. 3ds max bære meget præg af at det er et program hvor de bare her lagt funktioner på efter hvad de lige fandt ud af.
Maya derimod har meget lettere navigation og tingne skaber et bedre work flow!(det er ikke fordi at jeg kun kan li maya jeg skriver dette)

men det er egentlig en smags sag, prøv at arbejd i de forskellige programmer og hold dig til det du bedst kan li.

husk altid http://www.3dmaxer.dk når du skal lave 3d, der er mange DANSK tuts og en hel masse engelske!
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Vil også mene at 3dsmax ville være et godt bud. Husk dog det er ikke programmet der laver noget for dig men din kreative sans :)

Andre muligheder:
Lightwave: Nogle foretrækker dette program fremfor 3dsmax. Det er også billigere og på fuld højde. I gamle dage sagde man den havde en suveræn render, men 3dsmax er kommet efter det siden :)
Maya: De har lavet en gratis full working version.
Blender: Inde på 3dmaxer.dk er der nogle der er blevet vilde med det her program. Det er open source og det er ved at komme op på højde med de store og dyre kanoner i branchen efter hvad folk siger, så bestemt et billigt og godt forsøg værd.

[MK]

Hej.
Jeg syns i alle har kommet med et godt svar, og jeg tror jeg vil prøve dem alle.
Men nu kommmer bare problemmet!!! Jeg har udlovet 1 up, og det skal fordeles på 3 personer.
Så for at gøre det, vil jeg prøve alle de programmer i har talt om.
Tjekker lige om jeg kan bruge dem, om de er lette, og kan lave lidt af vært.
Og vinderen's forslag vil give den up. NU ER DET JO OGSÅ KUN EN UP, så jeg håber i vil vente...
Da jeg så troldespejlet var det vist det der maxi 3D de brugte.

Men tak igen!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Hej.
Jeg syns i alle har kommet med et godt svar, og jeg tror jeg vil prøve dem alle.
Men nu kommmer bare problemmet!!! Jeg har udlovet 1 up, og det skal fordeles på 3 personer.
Så for at gøre det, vil jeg prøve alle de programmer i har talt om.
Tjekker lige om jeg kan bruge dem, om de er lette, og kan lave lidt af vært.
Og vinderen's forslag vil give den up. NU ER DET JO OGSÅ KUN EN UP, så jeg håber i vil vente...
Da jeg så troldespejlet var det vist det der maxi 3D de brugte.

Men tak igen!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

En ting skal du huske, lige godt hvad program du vælger, så er det ikke let.

Og som jeg sagde gør, så det ikke programmet der gør dig god, men din egen vilje og kreativitet.

Så smid de næste 6 måneder af til et nyt program, og du vil kunne begynde at se hvad det kan, og hvor det vil førere hen. Og ikke mindst lave noget der er en smule brugbart :) Pøj pøj med det.
[MK]

Ja ja. Det ved jeg.
Der er jo en grund over at Terkel i knibe har kostet 10 millioner at lave (filmen)!!!
Men der må være nogle der findes lettere og enklere end andre!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Ja her er svaret. :-)
jeg prøvede 3D max. Virker, svært, indviklet, effectivt, er en masse gode totures på nettet.

Mayea: Prøvede linken men havde svært med at finde noget sted man kunne downloade det. :-(. Så fedt ud, vil gerne havde at der er nogle der kan en god link, til et sted hvor en trial kan downloades.

Lightwave: Er jo ingen Http// adresse. :-(
Ellers skal der ledes. Det gider jeg ikke da jeg også er tildfræs med 3D max.

Ja. Men tak. Kan i en anden side hvor der er totures om 3D max?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

En ting som er lækkert at lærer når man skal igang med så stort et program, er at man skal lærer at tage lidt af sig selv. Forstået på den måde, regner man med alt bliver serveret på et sølvfad for en, så drop det allerede nu, det gør det ikke :)

Et program som 3dsmax er ufatteligt stort, og du vil være heldig hvis du kommer til at arbejde med 75% af det det kan. Det kommer selvfølgleig også and på hvad det er du vil lave i programmet :)

Så lær dig allerede nu at bruge google, det bliver din ven fremover. Og følge med i engelsk timerne hvis du har sådan noget, for alt er på engelsk :)

Så en søgning på google efter "3dsmax tutorials" Vil give dig en masse resultater. Det er det der er fedt ved programmet, der er masser af hjælp.

[MK]

PS en søgning på "lightwave" vil give dig et link på første søgeresultat til deres hjemmeside. Enkelt ikke ? ;)

Først og fremmest, gider jeg ikke skifte, jeg har allerede læst et par totures og gider ikke gå forfra.
Og for det andet ved jeg godt og har jeg fundet ud af at det er svært. Og det er også fint.
Og i øvrigt, vil jeg ikke gå i detaljer med så meget, da jeg gerne vil bruge meget af tiden på delphi. Det er lidt sjovere. Og for at havde lyst til sådan noget, skal man også kunne lide billedkunst og at tegne (eller noget tæt på). Og engelsk læser jeg da megt på, da jeg også elsker delphi, og der bliver man ogs nød til at læse en smugle på eng.
Men det er da godt, til at lave små effekter til de film jeg laver, da jeg også elsker at lave vidioredigering!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

t