TI83 (generelt programmeringsspørgsmål)

Tags:    diverse

hej sidder med et for nogle sikkert banalt spørsmål. Er lige begyndt at arbejde med ti83 lommeregneren, men jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvordan jeg skal bruge whilesætningerne. MIt problem er jeg vil lave sådan at en tekst blinker. Da lommregneren er meget primitiv tænkte jeg på noget med at lave nogle intervaller hvori en variabel hvis den var under en speciel værdi skulle skrive hej men kun 1 gang !!! næste gang skulle den så enten ryde skærmen eller bare skrive "mellemrum" på den måde vil jeg have lavet således at teksten blinker. Jeg har prøvet selv at lege med det men skrev den skiftevis "hej" og mellemrum men det gik så stærkt at man ikke kunne se det (kun svagt) håber der er nogle som kan hjælpe mig jeg sætter mange point på spil

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg lave noget blinkende tekst på denne måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

den kan selvfølgelig og blinke uendeligt ved at sige:
While X=X
Dette kan dog ikke anbefales!!!

Du kan prøve http://education.ti.com/downloads/guidebooks/dk/8992-17dan.pdf

Jeg bruger selv TI89, og der kan godt være nogle forskelle.

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

Ok
Du kan hvis du har lyst downloade et udviklingsværktøj til at programmere din TI i C++. http://education.ti.com/us/resources/developer/8992/hilight/hilight.html

Men du fik løst problemmet selv....

Janus S. Andersen

Jeg lave noget blinkende tekst på denne måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

den kan selvfølgelig og blinke uendeligt ved at sige:
While X=X
Dette kan dog ikke anbefales!!!

jeg forstår ikke hvor jeg finder int og sum hvor skal det findes henne ?

jeg har prøvet at skrive som du siger men den kommer med fejl i denne kode

sum(seq(3B,B,0,50))->A

Lige et spørgsmål mere som dog ikke giver nogle point, men hvordan får jeg udskrevet min andengrads ligning når jeg har variablerne A:a B:b C:c vil gerne have dem udskrevet som ax^2+bx^2+C

Int finder du under Math -> num -> int

sum finder du under 2nd -> list -> math -> sum

Seq eller sekv på dansk finder du under 2nd -> list -> ops -> seq

Til dit sidste spørgsmål, så tror jeg ikke du kan udskrive på den måde. men ellers så kan du jo altid bare gøre sådan:

AX^2+BX+C=0
A = (tal)
B = (tal)
C = (tal)

Sådan har set problemet løst i masser af programmer.

t