Windows XP

Tags:    diverse

Hej.
Jeg køre Win 98 på denne pc, og har en anden med Xp profe...

Men jeg har aldrig brugt Xp så meget, for der har været så mange fejl, som nu er væk med de nye opdateringer...
Men nu skal den med Xp formateres, og jeg tror også jeg skal skifte den med 98 til Xp.
Og så er der et problem. I win 98 formatere man pc'en med at trykker på start>luk computeren>Genstart pc'en i Msdos tilstan.
Og så videre. Men i Xp kommer du ikke til Msdos igennem den måde. Der er kun 3 knapper luk, genstart og standby.

Hvad gør man?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

Prøv at starte pc'e. Lige inden Windows splashen kommer tryk F8...mener nok det virker!

Windows er verdens beste trojan!

Ja, det starter biosen (setupen), og hvad så?
Det hjælper da intet... Eller tager jeg fejl?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Ja, det starter biosen (setupen), og hvad så?
Det hjælper da intet... Eller tager jeg fejl?

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Efter bios'en skal du trykke F8 du har ikke mere end 1 sek og der bliver ikke gjort opmærksom på det, men når det er for sent at gå ind i biosen skal du bare trykke F8 masser af gange, så skulle der komme en lang liste.

KOEN
Hvad mener du? Kan du ikke lige beskrive det lidt bedre.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

I win 98 formatere man pc'en med at trykker på start>luk computeren>Genstart pc'en i Msdos tilstan.

Well - du kan boote direkte fra CD'en... via Windows XP setup kan du så formatere disken...

Casper

KOEN
Hvad mener du? Kan du ikke lige beskrive det lidt bedre.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Istarten kommer der en menu op hvor der står noget lignende
Fold kodeboks ind/udKode 

eller sådan noget, når denne skærm skal du trykke F8,
for det er efter bios(den lige før) og før XP starter op, d.v.s.
når skærmen der står Windows XP på skærmen
er det for sent.

Den bedste måde at gøre det på er ikke at genstarte i en kommando prompt (det er nemlig ikke en DOS prompt), Det bedste er at sætte din Windows XP cd i dit cd rom drev (og sørge for at din maskine er opsat til at boote fra cd rom, din cd skal således naturligvis også være bootable), den læser så ind i et stykke tid og herefter får du mulighed for at installere dit nye windows, her skal du vælge en blank installering på dit C:\\, du bliver så forespurgt om du vil formattere, her skal du lave en full formatting med NTFS (brug NTFS frem for FAT32, det er meget bedre), så tager det ca. en time til halvanden inden du er oppe igen med en ny windows.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

K.
Tak, men på nogle pc'er (fleste nye), skal man trykke delet!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Hov.
Undskyld.
Nu når jeg prøver. trykkker F8 og så kommer der en knap der står windows Xp. Når jeg trykker på den starter win xp. Men hvad så skal man gøre for at formattere den?
Der er kun en knap...

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

t