program der viser hvem der logger min ip

Tags:    diverse

Hej jeg har læst at der findes et program som kan vise hvem der logger ens ip adresse. Er der nogen der har hørt og evt. kender navnet på dette program.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:24 af Bruger #3530
Men jeg må sige. Du skal havde noget der er noget værd på din pc før du bør installere en firewall. For en firewall, kan både være irriterende og ubruglig.
Jeg har eks. bare et par skole opgaver, delphi, og et spil. Og det behøver du ikke en firewall for at havde.

Du kan bla. havde brug for en firewall, hvis du handler med ting over nettet, hvis din pc, er en server der ikke skal hackes og laves ravache i!!!, hvis du har hemmelige oplysninger om ting og sagder som en hacker kan finde interesandt OSV.

Selv gider jeg ikke. Men jeg ved at der sker utrolig mange hacker forsøg om dagen, så hvis du har nogle af disse ting er viktige, SKAL man havde en firewall. Ellers burde man ikke være på nettet.
Det er et helt sygt tal. Jeg kan eks. gætte at over 80% af alle pc'er på nettet (som bliver brugt) er blevet hacket.
Men en hacker går hurtigt videre, hvis der ikke er noget interresandt på pc'en!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

Hej jeg har læst at der findes et program som kan vise hvem der logger ens ip adresse. Er der nogen der har hørt og evt. kender navnet på dette program.

Ok, jeg forstår dit spørgsmål på to måder... "Kan jeg se hvilke ip'er der er tilsluttet min computer" og "Kan jeg se hvilke sider der logger min ip"

Vi tager det første spørgsmål først ("Kan jeg se hvilke ip'er der er tilsluttet min computer") : Ja, dette er meget simpelt. Jeg går ud fra, at du har Windows, da denne tråd ikk er posted i linux/unix. "netstat -n", fyr den kommando af i DOS og den vil vise dig følgende : protocol, din ip, vedkommendes ip og port. Rimelig simpelt. Du kan sætte din computer til at logge hvilke ip'er der er tilsluttet til din computer en gang i timen, hvis du vil dette: Du går ind i kontrolpanelet og finder "planlagte opgaver" og sætter den til at køre denne kommando hver time eller lign "netstat -n >> C:\\iplog.txt"... Og så kan du se i filen "C:\\iplog.txt" hvem der har været tilsluttet til din computer..

Og så det andet spørgsmål (Kan jeg se hvilke sider der logger min ip") : Nej, det er ikk så simpelt... Men du kan næsten være sikker på, at de fleste linux-servere kører med et eller andet log-program, så det er mange som logger din ip. Men din ip er kun en ud af MANGE som bliver logget. Men hvis du er bange for at din ip bliver logget, så hop ind på http://www.multiproxy.org og download multiproxy. Dette program vil tilslutte igennem en anden computer for at hente hjemmesiden, og derfor er det ikk din ip som bliver logget... Men folk kan egentlig ikk bruge din ip til meget, hvis du ik har dine porte åbne..

Og med hensyn til hackere og sådan noget: De andre der har posted her overdriver vist en lille smule... Bare sørg for at opdatere dit windows jævnligt, og så er du kun udsat for 0day exploits... Og dette sker ikk særlig tit igen. Firewalls er til tider ikk andet end i vejen... Men det er jo din computer, så dit valg. Men hvis du beslutter dig for at ville bruge firewall, så vil jeg anbefale ZoneAlarm... Good luck med det...

[Redigeret d. 17/05-04 16:02:40 af mads-]

Hvis du mener et program der kan finde ud af, om der er nogle der er logget på dit ip nr. Altså eks. en hacker? Eller en du spiller med over nettet? og så få navnet.

Så bliver det svært. Det er efter jeg ved så også ulovligt. Du må ikke hacke infomation fra andre pc'er. Men du skal vel havde fadt i en firewall af en art. Der er jo en masse.
Men efter jeg ved skal du ikke finde noget der ikke køre på et kændt mærke.
Efter hvad jeg ved, vil jeg sige at det er ulovligt, ellers så er du blivet snydt. Men det kan da godt være det findes. Og er lovligt!!!
Men det må være en funktion på en eller anden firewall.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

Hvad er det dog for noget forpjusket ævl at komme med?!
En ind-bryder har -Sjældent- interesse i om du har et "hemmeligt" brev liggende til konen osv. Derimod bruges computeren til et distribueret angreb imod f.eks. SCO (det er snart ved at blive kliché). Det vil sige, når du har din lille fine Windows-X med en lille intern mysql-database (eller hvad man nu kan finde på), så deltager du aktivt om du vil det eller ej.
Hvis du så havde valgt en firewall løsning kunne du afskærme adgangen til denne mySQL server, og derved forhindre at ind-bryderen får dig med på vognen.

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er godt til Windows-X, men at have en firewall som blokker net-bios et al ville nok ikke være en helt dårlig idé!

-AH

t