Hej jeg har læst at der findes et program som kan vise hvem der logger ens ip adresse. Er der nogen der har hørt og evt. kender navnet på dette program.
Ok, jeg forstår dit spørgsmål på to måder... "Kan jeg se hvilke ip'er der er tilsluttet min computer" og "Kan jeg se hvilke sider der logger min ip"
Vi tager det første spørgsmål først ("Kan jeg se hvilke ip'er der er tilsluttet min computer") : Ja, dette er meget simpelt. Jeg går ud fra, at du har Windows, da denne tråd ikk er posted i linux/unix. "netstat -n", fyr den kommando af i DOS og den vil vise dig følgende : protocol, din ip, vedkommendes ip og port. Rimelig simpelt. Du kan sætte din computer til at logge hvilke ip'er der er tilsluttet til din computer en gang i timen, hvis du vil dette: Du går ind i kontrolpanelet og finder "planlagte opgaver" og sætter den til at køre denne kommando hver time eller lign "netstat -n >> C:\\iplog.txt"... Og så kan du se i filen "C:\\iplog.txt" hvem der har været tilsluttet til din computer..
Og så det andet spørgsmål (Kan jeg se hvilke sider der logger min ip") : Nej, det er ikk så simpelt... Men du kan næsten være sikker på, at de fleste linux-servere kører med et eller andet log-program, så det er mange som logger din ip. Men din ip er kun en ud af MANGE som bliver logget. Men hvis du er bange for at din ip bliver logget, så hop ind på
http://www.multiproxy.org og download multiproxy. Dette program vil tilslutte igennem en anden computer for at hente hjemmesiden, og derfor er det ikk din ip som bliver logget... Men folk kan egentlig ikk bruge din ip til meget, hvis du ik har dine porte åbne..
Og med hensyn til hackere og sådan noget: De andre der har posted her overdriver vist en lille smule... Bare sørg for at opdatere dit windows jævnligt, og så er du kun udsat for 0day exploits... Og dette sker ikk særlig tit igen. Firewalls er til tider ikk andet end i vejen... Men det er jo din computer, så dit valg. Men hvis du beslutter dig for at ville bruge firewall, så vil jeg anbefale ZoneAlarm... Good luck med det...
[Redigeret d. 17/05-04 16:02:40 af mads-]