En god måde at komme ind i spil programmering (eller i hvert fald den måde jeg kom ind), er først lige at prøve at lave lidt små ting i C++, evt. lån en bog på biblioteket. Jeg kan ikke lige huske titlerne på de nemme begynder bøger, men der er sådan nogle hæfter hvor de starter med nogle rimeligt grundlæggende ting. Ellers er der en million sider på nettet, bare søg på "learn c++" eller "C++ tutorials". Anyway, når engang du ligesom har fattet hvad "int" og "bool" betyder og hvordan man laver et loop, så kan du gå videre til
http://nehe.gamedev.net/ også gennemgå deres glimrende OpenGL tutorials (faktisk bør du måske bare lige kigge der ind, med det samme, og lad dig nu ikke skræmme af al den uhyggelige kode. Jeg fattede ikke så meget i starten, men jeg skrev al koden ned selv, og legede lidt med det, og efterhånden er jeg blevet i stand til at lave rigtige 3d spil). Og når engang du er kommet så langt, så følg for guds skyld med i matematik undervisningen, når den handler om vektore. Der er rimelig tricky at lave en 3d engine, når man kun lige har lært om sinus og tangens og den slags (men det lykkedes da). Vektore er guds gave til 3d programmøren.