MHz GHz

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hvor mange MHz er der i en GHz og jeg mener i processor hastighed ikke i radio frekvens.

24 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra det er med GHz som med GB, så:

2 i 10 = 1024...

Jeg har læst det i et computerblad....

[Redigeret d. 17/02-04 18:34:23 af Søren]

For datarepræsentation gør det sig gældende at 1024 mb = 1 GB, men det har intet med frekvensen at gøre.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

jeg vil gerne sætte en bajer på, at der går 1000MHz på 1GHz

Hz er SI enheden for frekvens (cykluser/tid)

M er et præfix for 1000000 (10^6) gange af enheden

G er et præfix for 1000000000 (10^9) gange af enheden

Nu synes jeg ikke det fysik sider nettet plages mest af, så i farten kunne jeg ikke finde noget bedre end det her:
http://www.ittcannon.com/media/pdf/catalogs/full/all_Abbrev.pdf

Som Troels også skriver betyder G (Giga) milliard og M (Mega) million. Derfor er jeg ikke helt sikker på at 1024 MHz er lig med 1 GHz. Man skulle dog mene at 1000 MHz er lig med 1 GHz.

Desuden vil jeg lige sige at Hz skrives med stort H og lille z. Det må ikke skrives med lille h og stort Z. Det er simpelthen vedtaget at det er sådan man gør, så det må man ikke lave om på.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/

Hvis det var til mig, kan jeg fortælle dig, at jeg vil sk*** på at z ikke må være stort, og H lille... Det ska du fa**** ikke bestemme!!! Det ska ingen bestemme... Det kan godt være at 1000 MhZ er 1 GhZ... Det er så iorden...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Øhm.. jo... det er der nogen der har bestemt, og det kan man umiddelbart ikke bare lige lave om på?
Ligesom at man har bestemt at tallet 5 rundes op...
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Øhm.. jo... det er der nogen der har bestemt, og det kan man umiddelbart ikke bare lige lave om på?
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Tallet fem rundes op... Nåååh, altså hvis jeg har et femtal så skal det være 10... Det passer da ikke... Det er da kun i decimaler... Altså CHadi...

MH.

The-Freak

Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Tallet fem rundes op... Nåååh, altså hvis jeg har et femtal så skal det være 10... Det passer da ikke... Det er da kun i decimaler... Altså CHadi...

MH.

The-Freak

Nu var det bare et eksempel på at man har bestemt en ting man ikke ligefrem kan runde op?
Og ja.. man har bestemt, at når man runder op eller ned, så runder man op når det er et 5 tal, og ikke ned?
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

MH.

The-Freak

Nu var det bare et eksempel på at man har bestemt en ting man ikke ligefrem kan runde op?
Og ja.. man har bestemt, at når man runder op eller ned, så runder man op når det er et 5 tal, og ikke ned?
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

I know...

MH.

The-Freak

I dør nok ikke skal i se :D...

MH.

The-Freak

Hvis det var til mig, kan jeg fortælle dig, at jeg vil sk*** på at z ikke må være stort, og H lille... Det ska du fa**** ikke bestemme!!! Det ska ingen bestemme... Det kan godt være at 1000 MhZ er 1 GhZ... Det er så iorden...

MH.

The-Freak

m står for milli = 1/1000, M for mega 1.000.000

dvs.

1 mHz = en svingning pr 1000 sekunder, hvor 1MHz er 1 mill. svingninger pr. sek.

Det hedder jo også 1000ms = 1 sek. hvor 1Ms = 11 dage, 13 timer, 46 minuter og 40 sekunder.

Men du må jo selv om hvad du skriver...... sålænge det kun er dig selv der skal læse det !!

/Eddie

MH.

The-Freak

m står for milli = 1/1000, M for mega 1.000.000

dvs.

1 mHz = en svingning pr 1000 sekunder, hvor 1MHz er 1 mill. svingninger pr. sek.

Det hedder jo også 1000ms = 1 sek. hvor 1Ms = 11 dage, 13 timer, 46 minuter og 40 sekunder.

Men du må jo selv om hvad du skriver...... sålænge det kun er dig selv der skal læse det !!

/Eddie

Som jeg sagde før, så dør i nok ikke af at jeg skriver MhZ!!! Men ok... Det er desuden fattet nu, at 1 GHz er 1000 Mhz!!! Yes!!! Jeg skrev det rigtigt!!! JUBIIIII!!!

MH.

The-Freak

<< < 123 > >>
t