Hvor lang tid

Tags:    c++

Er i fuld gang med et slevstudium i c++.

og er nysgerrig for at høre hvor lang tid det har taget for forskellige personer at lære c++ op til et niveau hvor de selv synes at de kunne bruge det til noget fornuftigt og brugbart

Jeg har syslet med C og C++ i 14 år, og jeg lærer stadig...

Efter 3 måneder bør du kunne lave brugbare små-programmer.

Efter et år vil jeg tro at du har et fornuftigt overblik.

Ofte skal man ikke kun lære sproget, men også f.ex. Windows programmering eller ... samtidig.

Meget afhænger også af om du har lært andre sprog først, eller C++ er dit første sprog.

Jeg lavede efter lidt små programmering i et ½ år, et program der kan få min comp til at slukke efter input fra brugeren, synes selv det er meget brugbart, specialt hvis man er ved at downloade noget, og man ikke gider at vente

EDIT: Skal så siges at det er en konsol-app

[Redigeret d. 26/04-04 13:27:57 af Søren]

Er i fuld gang med et slevstudium i c++.

og er nysgerrig for at høre hvor lang tid det har taget for forskellige personer at lære c++ op til et niveau hvor de selv synes at de kunne bruge det til noget fornuftigt og brugbart

bare for at vide det vil jeg gerne vide hvad du bruger til at studere..... online tutorials, bøger.... etc...

jeg er nemlig også i gang men kunne godt bruge lidt matrialer om wxwindows eller bare windos programering......

Mvh. Jop...

bare for at vide det vil jeg gerne vide hvad du bruger til at studere..... online tutorials, bøger.... etc...

jeg er nemlig også i gang men kunne godt bruge lidt matrialer om wxwindows eller bare windos programering......

Mvh. Jop...

det går lidt an på hvor meget du ved m c++ i forvejen. først startede jeg med en tutorial som fulgte med c++ 6.0.

men har smidt cd'en væk og kan ikke huske hvad den tutorial hed,
nu er jeg gået igang med en bog af Bruce Eckel - Thinking in c++ vol 1 og 2.
begge volumes af bøgerne kan downloades her
http://mindview.net/Books/DownloadSites
det er både gratis og lovligt at downloade dem.

men med de bøger skal man vidst have lidt basis viden om C eller C++ for at bruge dem

venlig hilsen Morten

t