eMail m. c++ ?

Tags:    c++

Jeg går ud fra et man godt kan lave et lille program i c++ som kan sende en email, men hvordan ? Det jeg helt præcist mener er en formmail, altså hvor brugeren indtaster nogen oplysninger og det så bliver sendt til ens mailboks.

Da jeg er nybegynder indenfor dette område ville det være godt hvis i kunne komme med et eksempel, evt. tag udgangs punkt i noget fra artikerlerne: C++ fra bunden - Del 1, 2, 3 og 4.

Mvh.
Mikael Skrædderdal

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at sende mails skal man bruge SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) protokollen, og den er ret kompliceret med MIME typer, logins og alt muligt andet lir. Følgende stump kode kan sende en simpel mail på de fleste SMTP servere (ikke alle desværre), og der bliver ikke tjekket for fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Koden bruger klasserne fra netværks artiklerne.
Det er ikke sikkert, at det virker med din server, da den måske kræver login.
For at lære mere om SMTP kan du læse RFC 821: http://www.ietf.org/rfc/rfc0821.txt

[Redigeret d. 23/04-04 10:30:24 af Robert Larsen]

Ja, det er vidst ret kompliceret og kan heller ikke få det til at virke hverken på den ene eller anden måde, faktisk kan jeg slet ikke få kompilet det. Såvidt jeg kan se ud fra koden skal man indtaste SMTP server oplysningerne, og det er meningen de skal være skyldte. Det jeg prøver på at lave er et program, hvor brugeren indtaster nogle oplysningen som så bliver tilgængelige for mig. Hvis der er andre og lettere måder at lave det på så kom med dem, f.eks. hvis det er lettere at oploade det til at ftp server, eller lign.

t