comand line compiler.... hjælp!!!!

Tags:    c++

hej
jeg bruger dev-cpp og vil gerne lære at bruge comandline compilers....
jeg tænker på:
borland c++
og MS visual c++....
jeg har læst vejledningen men hvergang jeg åbner compileren (bcc32 eller cl.exe) lukker compileren ned med det samme, før jeg kan nå at skrive comandor i consolen......
jeg ved ikke om det er mig der har misforstået noget... hvis jeg siger at når jeg vil compilere en cpp program skal jeg åbne compileren (bcc32 eller cl.exe) og så skrive stien på mig cpp fil og trykke enter... jeg skal selvfølgelig også skrive et par parameter... (med midre jeg har en makefile....)
men hvorfor lukker compileren ned med det samme jeg abner den.... (som et c++ consol program der bare slutter med det samme)....

er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?????

mvh. Jop...

40 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Angående tutorial, så er der en på wxwindows hjemme side:
http://www.wxwindows.org/fosdem2003/html/tutorial/tutorial.html

Eller denne:
http://users.skynet.be/saw/wxWindows.htm

Ellers kan du prøve at søge på wxwindows og tutorial på google:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=wxwindows+tutorial&btnG=Google+Search

Der er 7370 hits, så mon ikke der er en der kan bruges.

jeg har overvejet det lidt og jeg tror at jeg vil fortsætte med win32 API lidt endnu....

men.... hvordan finder jeg include filer til cl.exe ..... der følger nemlig ikke nogen includes filer til win32 API med.... (jeg har ikke lige tjekket det men jeg mener ikke der følger nogen med....)

Mvh. Jop...

Problemet er ikke så meget include filer, de er (stort set) de samme som for BorlandC og mingw.

Problemet er bibliotekerne, dvs objekt koden for functionerne, dette er specifik for Visual C++.

Jeg tror at man kan downloade og instalere SDK fra samme sted som kompileren. Men undersøg det grundigt, så vidt jeg lige kan se er SDK større end 200MByte.

Problemet er ikke så meget include filer, de er (stort set) de samme som for BorlandC og mingw.

Problemet er bibliotekerne, dvs objekt koden for functionerne, dette er specifik for Visual C++.

Jeg tror at man kan downloade og instalere SDK fra samme sted som kompileren. Men undersøg det grundigt, så vidt jeg lige kan se er SDK større end 200MByte.

jeg har min første cl.exe fra en .net ting jeg har installeret i tidernes morgen.... (det var den første den som ikke virkede)...

den anden har jeg fra et toolkit.... som jeg har downloaded fra msdn.com forsiden... (jeg tror ikke den er linket på forsiden længere...)

Mvh. Jop...

ps.. jeg tror faktisk jeg har SDK eller noget der ligner der er i hvertfald en documentation på win32 API...

[Redigeret d. 10/05-04 19:43:57 af Jop Jopsen]

På denne side er der en link til SDK (til højre):
http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/

Spørgsmålet er ikke så meget om du kan downloade SDK men om det løser problemet.

Hvis du har downloaded SDK er det muligt at det kan bruges.

På denne side er der en link til SDK (til højre):
http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/

Spørgsmålet er ikke så meget om du kan downloade SDK men om det løser problemet.

Hvis du har downloaded SDK er det muligt at det kan bruges.

min SDK ligger i en mappe der hedder v1.1 jeg går ud fra at det betyder at det er en version 1.1
der er også en mappe der hedder lib men den indholder ikke nogen filer der hedder noget med commoncrl eller ligne...'¨
der ligge en 5-10 filer......
der følger heller ikke nogen includes filer med jeg tænker på windows.h

den link du henviser til (Download the Visual C++ Toolkit 2003) er den compiler jeg har downloaded....
der er også en 5-10 lib filer med...
der følger heller ikke nogen includes filer med jeg tænker på windows.h

Mvh. Jop...

Har du helt opgivet BorlandC ?

Hvis ikke, så kunne du prøve at køre bcc32 uden argumenter, og så lave et cut&paste af den den skriver her.

Har du helt opgivet BorlandC ?

Hvis ikke, så kunne du prøve at køre bcc32 uden argumenter, og så lave et cut&paste af den den skriver her.

ja, jeg har givet op... efter at have geninstalleret den og fundet ud af at det ikke ændrede noget...

desuden... er jeg på overvejeren med c++ lige nu læser jeg "c++ grundbogen" og er snart færdig...
men her på det sidste er jeg ved at overveje .net platformen... eftersom at jeg måske skal tænke på hvad der er fremtid i.....
(fordi jeg går i 9 klasse og skal ud i erhverslivet før jeg er færdig med HTX... og 10 klasse.) og jeg har kikket lidt på nogle diskutioner i C#.net folk siger at .net bliver det nye API i longhorn... og eftersom at microsoft bliver ved med at trække longhorn ud (ikke frigive den)... tror jeg at stort set alle vil skifte til longhorn når den kommer........
det eneste jeg ikke forstår er at ligenu kræver .net platformen et runtime... (.net framework) men hvordan kan den ændres i fremtiden (hvordan kan det ændres med longhorn)???
fordi så vidt som jeg har fattet er et program der køre på et runtime et program som... oversættes til binære koden mens det afspilles ..... og hvordan kan man så mene at .net bliver hurtigere i longhorn end win32 API..... (men sådan er det nok bare...)
en anden grund er at de nye computere kører 64 bit og win32 API'et er nok kun 32 bit.... så jeg regner med at skifte til .net før jeg bliver god til c++.... (jeg ved godt at c++ også kan bruges i .net men jeg tror ikke c# ligger langt fra og det er en sprog skrevet til .net)

Mvh. Jop...

Jeg ved ikke så meget om .net og C#, men det er selvfølgelig en overvejelse værd.

Min største indvending er at .net og C# kun er til windows og kun Micro$oft. Det er sådan set ok, i de næste mange år vil der blive udviklet meget til .net og C#

En af de store fordele er at C++ kan bruges på mange platforme. Jeg selv laver for det meste kode der kører på indlejrede/embedded systemer, dvs uden windows/linux/unix. Og her har .net og C# ingen fremtid. C++ kan også køre på Linux, og man kan jo håbe at Linux vil overtage mere og mere fra Bill Gates.

.Net kan vist godt køre på flere platforme.... (kræver selvfølgelig et runtime...)

Mvh. Jop...

.Net kan vist godt køre på flere platforme.... (kræver selvfølgelig et runtime...)

Mvh. Jop...
¨

tak for hjælpen, jeg fortsætter c++ grundbogen til jeg er færdig med den og derefter koder jeg nok lidt win32 API også gå jeg videre til .Net platformen....

jeg tror det er godt at have lidt baggrund viden fra c++ i .Net det giver nok en bedere forståelse for den visualle hukommelse

jeg lukker tråden nu!!!!

Mvh. Jop...

t