comand line compiler.... hjælp!!!!

Tags:    c++

hej
jeg bruger dev-cpp og vil gerne lære at bruge comandline compilers....
jeg tænker på:
borland c++
og MS visual c++....
jeg har læst vejledningen men hvergang jeg åbner compileren (bcc32 eller cl.exe) lukker compileren ned med det samme, før jeg kan nå at skrive comandor i consolen......
jeg ved ikke om det er mig der har misforstået noget... hvis jeg siger at når jeg vil compilere en cpp program skal jeg åbne compileren (bcc32 eller cl.exe) og så skrive stien på mig cpp fil og trykke enter... jeg skal selvfølgelig også skrive et par parameter... (med midre jeg har en makefile....)
men hvorfor lukker compileren ned med det samme jeg abner den.... (som et c++ consol program der bare slutter med det samme)....

er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?????

mvh. Jop...

40 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er den den fra:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

(hvis ikke det er, så bør du downloade og bruge den.)

En batch fil er blot en text fil som kan laves i f.ex. notepad. En batch fil skal have .bat (eller .cmd på NT/2k/XP) som extension.

Er den den fra:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

(hvis ikke det er, så bør du downloade og bruge den.)

En batch fil er blot en text fil som kan laves i f.ex. notepad. En batch fil skal have .bat (eller .cmd på NT/2k/XP) som extension.

ja...

Jop...

Har du checket ..\\bin\\bcc32.cfg (i den samme mappe som bcc32.exe ligger i) ? er include og lib sat rigtigt op?

Har du checket ..\\bin\\bcc32.cfg (i den samme mappe som bcc32.exe ligger i) ? er include og lib sat rigtigt op?

ja...
jeg har også sat min ilink.cfg op korrekt......

Jop...

Underligt.

Min bcc32 skriver at -c betyder "Compile only".

Prøv at køre bcc32 unden argumenter og cut&paste output her.

Underligt.

Min bcc32 skriver at -c betyder "Compile only".

Prøv at køre bcc32 unden argumenter og cut&paste output her.

jeg er desvære ikke ved min computer nu....
men jeg ved godt at -c betyder "complie only"....
men hvis jeg ikke skriver -c skriver den at "borland_c.obj" mangler.../at den ikke kan finde den...

bruger jeg -c skriver den bare:
"programnavn.cpp:"
og så er der en fil der hedder:
"programnavn.obj"

Jop...

Det store spørgsmål er så hvorfor din version af bcc32 tror den skal bruge en fil der hedder borlandc_c.obj som ikke findes. Når min version af borlandc ikke har brug for borland_c.obj

At den blot laver en programnavn.obj når du bruger -c er at forvente.

Du kan evt. prøve at lave en bat fil med disse to linier:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kører du det med:

mybatfil myprog

hvor mybatfil er batfilen og myprog er navnet på din cpp fil, uden .cpp Så laver den en myprog.exe, hvis det virker.

Det store spørgsmål er så hvorfor din version af bcc32 tror den skal bruge en fil der hedder borlandc_c.obj som ikke findes. Når min version af borlandc ikke har brug for borland_c.obj

At den blot laver en programnavn.obj når du bruger -c er at forvente.

hovsa der er en lille tilføjelse til det der med at den mangler borland_c.obj
der er at den også skriver noget med at den ikke akn finde turbo.... et eller andet.... jeg ved godt at turbo er borland debugger.........

Mvh. Jop...

De første versioner af borlands C/C++ kompiler hed også Turbo (ligesom deres første pascal kompilere hed turbo), nogle af disse kan downloades fra Borlands museum.

Hvis bcc32 siger at den ikke kan finde turbo et eller andet er det sansynligvis ikke turbo debuggeren, men noget Turbo C/C++ kompiler noget. Har du haft en ældre turbo kompiler instaleret?

Hvad skriver den helt præcist?

t