C++ VS Delphi...

Tags:    c++

hej
jeg arbejder på at lærer c++win 32 API....
men er pludseligt kommet i tvil om det er det rigtige... for det jeg vil udvikle er programmer som benytter standart windows grafik.......
og jeg kan finde MS visual delphi 7.0 til ca. 100 $
men jeg kan derimod ikke finde MS visuel c++ til mindre end 400 $ (jeg ved godt6 at der findes en lang række gratis compilers til cpp og delphi men jeg er mest interesseret i en god og stabil compiler..... til under 1000 KR.

er der nogen der kan fortælle mig hvad der er lettest og mest advangceret???? jeg er også interesseret i at vide om delphi kan køre på linux????? (ikke fordi jeg skal skrive linux app...)

er der nogen der kan forklarer forskelden på c++ og delphi???

på forhånd tak for hjælpen.....

Mvh. Jop...

37 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg ikke saa meget inde i Assembler som I er, men har dog skrevet lidt for sjovt! Men hvis Bertel siger at han har testet sit i Borland's C++ Builder kan det ogsaa goeres i Delphi, da det er samme kompiler der ligger under! :D

Spørgsmålet er måske om man kan caste en int pointer til en function i delphi.
(Det kan man kun i C++ hvis man vælger at overtræde alle standarder.)

Hvis du mener at assigne naar du siger "caste" en pointer til en funktion, saa er det et ja! Og det er oven i koebet ret let! :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lavet 2 maader at goere det paa F og P er begge pointers! I haab om at en af dem er det du mener! :D

Men maaske har jeg misforstaaet dig lidt! :D

Det var mest P (dvs. unsigned int) metoden jeg mente. Der mangler dog at lave funktionen som et int array.

Når man sammenligner din kode med min fra "21-04-04 20:02" ses det tydeligt at C++ og Delphi er "stort set det samme" ...

Det er det jeg altid har sagt! :D :D :D

Dejligt at høre

Mvh
Janus S. Andersen

*** God vind til kodningen ***

Jeg er ikke sikker på at alle forstod de tre punktummer, de skulle antyde ironi.

t