C++ Grundbog skal jeg købe?

Tags:    c++

Hey "Gutter".
Jeg er ny her på forumet. og jeg har nogen spøgrsmål som i måske kan hjælpe mig med,

1. Hvis jeg skal købe en dansk bog skal det så være C++ Grundbog.

2. Har nogen af jer den bare liggne der hjemme og er viglige til at sægle den biliger ind de 349,00 Kr. Så er jeg viglig til at købe den.

3. Hvis jeg ikke skal købe den og det skal være en dansk bog hvilke en så?

Det var så de spøgrsmål håber i kan hjælpe mig.

Koenig & Moo's Accelerated C++ er godt nok ikke dansk men jeg vil alligevel råde dig på det kraftigste at overveje at købe den. Der findes et *utal* af dårlige lærebøger om c++ og man kan få tillagt sig rigtig mange dårlige vaner (bitter erfaring).. Accelerated C++ er en virkelig god lærebog for begyndere såvel som erfarne, den er tynd og kan købes til en rimelig pris (www.pensum.dk).
Og hvis du har tænkt dig at kode c++ kommer du nok ikke uden om det engelske alligevel :)

Hey Kristian Dupont.
Tak for det hurtige svar. jeg ville ellers helst have en dansk bog. og så ville jeg høre om det var den beste danske bog eller der var en der var bedre?....

sålidt..

Jeg kender ingen danske bøger, så jeg skal heller ikke kunne sige om de er gode eller ej. (Men hvis der i titlen indgår udtrykket "C/C++", så er det *helt* sikkert en dårlig bog at lære c++ fra)

Bruce Eckel har skrevet en udmærket bog der hedder Thinking in C++ som er gratis tilgængelig på nettet (http://www.mindview.net/). Den kunne du jo evt. kigge lidt på først.

har skam kigget lidt på c++ fra sider men vil heller læse en bog kan også godt engelsk men er det meget dårliger med en dansk bog for jeg har svære ved at lære det nå det er på engelsk.

Jeg har hørt at c++ grundbog af Jesse Liberty ikke skulle være specielt god. Jeg synes dog selv, at den forklarer håndtering af hukommelse og compiler-stuff tilstrækkeligt. Derimod bryder jeg mig ikke om de eksempler der gennemgås. DEt er nærmest for tært, og giver ikke læseren lyst til at progge, da eksemplerne simpelthen kun er eksempler og ikke noget man kan bruge.

Der er accelerated c++ nemlig god. Som den også hedder: ....Programming by example, så gennemgår den eksempler der er lidt mere "gods" i. Dog mener jeg ikke, at man kan sige, at den ene er fagligt bedre end den anden (jeg har læst i begge).

Alt i alt, skal du bare se at komme igang. Du kommer jo selv til at tænke mere og have dine egne meninger senere hen.

God proggings-lyst!:D

Jeg tror ikke at du finder en bare nogenlunde god C++ bog på dansk. Sorry.

Jeg tror ikke at du finder en bare nogenlunde god C++ bog på dansk. Sorry.

c++ grundbogen er god... det er rigtigt at det kan være svært at se hvad man skal bruge eksemplerne til...

du kan evt. låne den på dit lokale bibliotek... hvir du ikke er sikker på om du vil skrive c++ der er jo også andre sprog (C#)

Mvh. Jop...

t