Kan ikke installere styresystem...

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Jeg har endnu et problem... Endelig har jeg fået min puter til at virke... Troede jeg da ihvertfald.. Men hver gang den starter op står der bare "Disk error 1708" og den kommer med to knapper hvor der står "boot" på den ene og "computer setup" på den anden.. Jeg har prøvet at insatallere styresystem og alt muligt og formatteret harddisken et par gange og det går fint indtil man under installationen skal genstarte... For så starter den bare op med de to knapper igen og jeg skal starte forfra med installationen... Jeg har også prøvet at installere med en recovery cd der fulgte med puteren men den går bare i stå når den når til installations skærmen... Håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe...
Mvh.
Rune Jensen

30 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er harddisk controller egentligt for noget??? Er det det der oz bliver kaldt en PCI serial controller???
Mvh.
Rune Jensen

"fdisk /mbr" skal du skrive i dos. Men prøv først søg på ibm's hjemmeside, under den harddisk-type du har, og se om der ikke diverse værktøjer.
Hvis du bruger windows2K/XP kan du måske? løse problemet ved at formatere harddisken i fat32, boote på en diskette. (Husk at pille dine andre harddiske fra, så der ikke sker uheld!). Skriv fdisk /mbr
--AH

Harddisk-controlleren er vidst det stik, på bundkortet, hvor du sætter harddisken i.
Men hvis du Godt kan se den i windows -burde!- det ikke være problemet.
-AH

Så er det ikke det der er fejlen for jeg har to stik og jeg har prøvet at skifte det ud og mit cdr drev og zip drev er sat i samme stik og de fungerer fint... Og min harddisk har altså fungeret før...
Mvh.
Rune Jensen

Jeg ved ik om jeg KAN se den i windows men sidst jeg havde den til at fungere kunne jeg ihvertfald...
Mvh.
Rune Jensen

Ja, Master Boot. Ved ikke lige hvor "mother" kom fra :-)
Men hvis du KAN installere windows på den, og det først går galt når du skal boote, så ville jeg nok prøve at smide den over i en anden maskine og teste den.
-AH

Har jeg prøvet.... Altså over i anden puter.... Såå det er ik harddisken der er noget i vejen m...
Mvh.
Rune Jensen

Og jeg kan ikke installere windows på den... eller jo hvis jeg tar den over i en anden puter kan jeg godt...
Mvh.
Rune Jensen

hmm... hvilken version af windows vil jeg så spørge :)

alle...
Mvh.
Rune Jensen

<< < 123 > >>
t