Hej Rasmus.
Jeg hedder Mikael og arbejder til dagligt som Seo-konsulent hos
Online marketing bureau - Seo-service
Før dit off page vil fungere optimalt rådes du til at starte på dit onpage.
Jeg kan se dit domaine Simonfrom.dk er lavet i wordpress, så først og fremmest ville jeg hente det plugin der hedder Seo yoast. Dette plugin hjælper dig med at få et overblik når du laver dine Meta titler, og viser dig hvor lange de må være, som er her hvor du placere de søgeord du gerne vil rangere på i google. Under din title tilføjer du en beskrivelse som forklare om "denne side" og heri indgår du også 1 til max 2 gange dit søgeord fra din title i. Der er nogen retningslinjer som du kan læse mere om her
https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=da. Grunden til man ikke må bruge sit søgeord mere, er fordi det indenfor seo verdenen kan blive taget som det vi kalder søgeords kannibalisme. Dette opstod da google fandt ud af i sin tid, at mange begyndte at "spamme" søgeord i deres titler og beskrivelser sågar også "keywords" som er relevant nu.
Du må max på det samme søgeord pr landings side 1 gang, da du kan risikeret at google skifter mellem dine landings sider når man søge på det "specifikke søgeord" og hermed kommer du til at springe frem og tilbage i placeringer, da google ikke kan finde ud af hvilken side giver mest relevant information til brugeren.
Efter dine Meta titler, går du igang med H1 overskrifterne. Her må du også max have 1 pr landings side, hver H1 skal have søgeord indgået. Så hvis du fx sælger cardigans tager vi som eksempel. Så har du en meta title der hedder Cardigans | Stort udvalg & køb billigt online - Simonfrom.dk
I din H1 title på siden hvor du sælger de her produkter, skal din H1 title så have søgeordet "Cardigan" indgået. Det kunne også godt bare være selve søgeordet "Cardigan"
H2 titler, H3, H4 osv. Er irrelevant iforhold til hvor mange du bruger, såvel du kun bruger 1H titel pr side. Selvfølgelig skal de komme der ned af, så du stadigvæk har H1 den mest relevante title, H2 den sekundære mest relevante title osv.
Når du så har lavet dine Meta titler & dine H1 titler. Så skal du kigge på dine Urler.
Igen med eksemplet Cardigans, så skal din url hedde det samme som søgeordet. Så simonfrom.dk/cardigans
Dette kan også gøres i Wordpress, hvis du vil lave specifikke urler. Man skal bare huske på hvis man har en side der allerede rangere godt på de specifikke søgeord på urler der ikke passer og man derefter begynder at rette dem til, skal det gøres med et "redirect" her kan du hente det plugin til wordpress som hedder "redirection". Grunden til at man ikke bare må ændre urler uden at lave redirect er hvis du lige pludselig ændre din url som dit søgeord er rangeret på, så får du det der hedder en 404 fejl og dermed kan google ikke finde din side. Det man gør i redirection er at linke den gamle url til den ny og dermed henviser man google til at denne url altså er den samme som før, og indholdet kan findes her.
Der er meget mere i forhold til onpage, men dette er det basiske du hvertfald skal starte med, før din onpage virker optimalt.
herunder kommer der også
Yderligere onpage:Hastighedoptimering
Mobilvenlighed
Brugervenlighed
Længde og relevans af tekster.
Intern linkbuilding - Som overstående @Rosenborg også forklare.
Hvis vi så tager OffpageSå er der mange faktorer der spiller ind, men største delen indenfor offpage er linkbuilding som er alpha omega, Du kan læse mere her om hvordan du starter her:
http://seo-service.dk/linkbuilding/ Når du får en forståelse af Linkbuilding, så pas på med hvordan du bruger det, da det både kan være en god ting og en dårlig ting, i den forstand hvordan du opbygger din linkprofil (Hjemmesides troværdigheds index).
Hvis du fx. laver 50 links om dagen fra alle sider du kan finde på nettet til din egen siden, får du hurtigt det der hedder crash n burn effekten, her kommer du hurtigt op på dine søgeord (måske) men du er også 100% sikker på at google udelukker din hjemmeside permanent fra deres søgeresultater.
Linkbuilding med måde, og du er godt på vej med dine søgeord. Arbejd for det istedetfor at tage det lette valg altid. Hellere relevante links end ikke relevante links også mange af dem.
Hvis du vil vide mere kan du altid kontakte mig på min mail. Den kan findes på vores hjemmeside.