Hurtige genveje

Tags:    webdesign penge startup

Hej,

Er der nogen af jer, som ved hvordan man programmerer hurtigere genveje til sin side? :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man starter med at forklare hvad "hurtigere genveje er".



Mener hvordan brugerens præferencer inde for et bestemt emne bliver vist mere hyppigt end alle de andre emner på siden. Sådan så man kan vælge, hvilke kategorier man vil læse fra starten af på hjemmesiden - Er det ikke noget, man kan gøre? :)



Der er kun lige delte meninger om hvorvidt man skal gøre det eller ej.
Nogen mener at man ikke skal gøre det, fordi brugeren så ikke udvider sin horisont, men bliver nurset til at se mere af det samme indhold.
Andre mener at man bestemt skal gøre det for at få mere trafik.

Du kan enten programmere det selv med C#/PHP eller javascript, det kræver at du lærer kunden at kende gennem en cookie, så der skal du have cookie-consent.

I analytics kan du opsætte user-ID via din cookie, således at du kan se hvilke brugere som ser hvad, og om de kommer tilbage. Så der vil du kunne se effekten.

Alternativt kan du hvis du bruger Wordpress bare bruge et af de plug-in der findes fx: https://wordpress.org/plugins/search/related+posts/

Addthis har også related posts.

Om der lige findes et plugin til at gøre det med kategorier, det ved jeg faktisk ikke, jeg ville nok programmere det selv, helt fra bunden af, med nogen tags og user-ID i databasen. (ligesom det bliver gjort i Dynamicweb mener jeg).




Indlæg senest redigeret d. 29.04.2017 14:28 af Bruger #21522
t