ramez: Jeg synes først du skal skrive hvad for en uddannelse du går på og hvad niveau der forventes eftersom jeg tror en del herinde ikke helt forstår hvad du egentlig forventes at laves.
Jeg ved ikke mere end de andre men jeg har været hjælpelærer for en anden hvor de brugte BlueJ og det var et temmelig basalt Java kursus og på en uddannelse hvor der ikke blev forventet du endte som en god programmør.
Ud fra dette gætter jeg selv på du skal lave et simpelt terminalprogram der viser du kan finde ud af objektorienteret programmering. Altså ikke noget brug af fancy GUI eller database. (det er nemlig lidt af en kamp at lave den slags avanceret stuff i BlueJ).
Som andre også skriver er det bedste udgangspunkt at forsøge at få opstillet en datamodel for opgaven. Altså hvilke klasser kan du se der er behov for og hvordan skal disse hænge sammen. Dette kan dog være svært hvis du er helt grøn indenfor området.
Hvis du bor i Aarhus-området vil jeg gerne arrangere et kort personligt møde hvor vi kan tage en snak omkring hvordan opgaven skal gribes an. Jeg kan også godt være (betalt) hjælpelærer hvis dette skulle komme på tale men eftersom der stadig er noget tid til jul så tror jeg du godt kan lave opgaven via selvstudie og med et puf i den rigtige retning.
Jeg kan kontaktes via mail (eller bare et svar i denne tråd): julemand101@gmail.com