Hej Ronny.
Beklager det sene svar. Jeg havde klikket af i boksen "Send mig en email ved nye svar", men der kom ingen.
Først og fremmest er der tale om en database der kun skal køre lokalt, på min egen PC. Jeg bruger XAMPP med dens MySQL server og dens Apache webserver til at drive det.
Du spørger til hvilken database API jeg bruger. Det eneste svar jeg kan give er at jeg selv har opbygget en simpel MySQL database i MySQL Workbench. Det virker allerede.
Nu spørger du måske, hvorfor jeg vil bruge php, og ikke bare bruge databasen i Workbench. Det kunne jeg sådan set også bare gøre, og jeg gør det. Jeg har bare leget med tanken om at lave en mere spændende database, det vil sige visuelt spændende, der kan præsenteres i en browser.
Jeg har lavet databaser over mine CD'ere og LP'er, og har lavet script der kan søge på forskellige parametre. Det højeste mål jeg kan opnå er at lave en "webbaseret" database hvor jeg kan vælge en søgeparameter, i en drop-down menu, og derefter indtaste, i en formular, hvad jeg vil søge på.
MySQL er ikke så svært endda, men php er meget komplekst. Det der er problemet er at kunne indtaste søgekriterier, i en formular, og så få php til at logge ind i databasen, og søge på det indtastede. Tanken er ikke at en bruger skal logge ind og søge, men at man skal kunne logge ind, på en lokal server, "localhost/..", og hente et resultat ud og præsentere det i browseren.
Jeg vil gerne afprøve din kode ved lejlighed.
Jeg håber det gav mening.
MVH
Keld M Hansen
Hej igen
Jeg har afprøvet noget af din kode, rettet til mine forhold, og lægger koden og fejlmeddelesen frem her.
Min HTML kode :
- <!DOCTYPE html>
- <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"
- xml:lang="da" lang="da">
-
-
- <head>
-
- <title>Søg CD albums</title>
- <style type="text/css">
- body {background:#A30000;
- color:yellow;
- </style>
- </head>
-
- <h1>Søgning på CD Albumtitel</h1>
-
- <form action="check.php" method="get">
- Albumtitel:
- <input type="text" name="navn">
- <input type="Submit" value="Søg" />
-
- </form>
-
- </html>
Min php kode :
- <php
- $conn = new mysqli("localhost", "root", "poe039", "cd_databasen_v3_0_browser"); // default på windows
-
- $search = $_POST['search'];
-
- $sql = "SELECT ALbumtitel,EAN_code,Release_Year FROM cd_albumtitler WHERE Albumtitel LIKE '%".$search."%'";
- $result = $conn->query($sql);
- if ($result->num_rows > 0) {
- // output data of each row
- while($row = $result->fetch_assoc()) {
- echo "Albumtitel: " . $row["Albumtitel"]. " - EAN kode: " . $row["EAN_code"]. " " . $row["Release_Year"]. "<br>";
- }
- } else {
- echo "0 results";
- }
- $conn->close();
- ?>
Fejlmeddelelsen :
- query($sql); if ($result->num_rows > 0) { // output data of each row while($row = $result->fetch_assoc()) { echo "Albumtitel: " . $row["Albumtitel"]. " - EAN kode: " . $row["EAN_code"]. " " . $row["Release_Year"]. "
- "; } } else { echo "0 results"; } $conn->close(); ?>
Håber det er overskueligt. Jeg vender tilbage.
MVH
Keld M Hansen
Indlæg senest redigeret d. 15.07.2016 20:40 af Bruger #21434