Mangler eksempler på PHP email kontakt form til en webserver (unoeuro)

Tags:    phpkontaktform unoeuro emailform

Hej udviklerer,

Er der nogen der har en basic php email template som kan forbinde til unoeuros mail_server?

Jeg har siddet hele dagen og læst forskellige online artikler for at at finde ud af hvordan man laver en helt basic php kontakt form (uden validering og uden brug af et framework - helt fra bunden) så folk kan sende mails til unoeuros webserver, bare for at forstå hvordan det fungerer. Men så snart "indgående server", "IMAP" og port kommer ind i billedet, så ved jeg ikke hvor det skal placeres i php og hvordan man gør, så jeg mangler bare et komplet eksempel til hvodan man opretter en simpel kontaktform der kan sende mails til en webserver i php.

Jeg ved at
indgående server: mail.unoeuro.com
Port til IMAP for indgående server: 143

Server til Udgående post
udgående server: asmtp.unoeuro.com.
port: 25,8080,2525,587 kan bruges til at sende mail fra server til person.

udgående mail server der virker medphp scripts.
smtp.unoeuro.com port 587

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Christian

Er ikke helt med på, hvad du ønsker. Vil du gerne kunne sende mails fra en kontaktformular på din side til din email?

Du kan på unoeuro desværre ikke bruge mail()-funktionen (se evt. her: https://www.unoeuro.com/support/faq/2/23/ ). Jeg foreslår du bruger et library, hvor alt funktionaliteten allerede er lavet, som eks. SwiftMailer.
Du skriver du gerne vil lave det fra bunden - ved ikke om det betyder, at du ikke vil bruge et library, men synes du skal overveje det :-)

Mvh. Jens

t