Hej LULU
Først og fremmest, velkommen til udvikleren.dk - kan se at du er ny her.
Jeg prøver lige at uddybe nogen af de ting, som er blevet diskutteret i denne tråd.
Når vi udviklere reagerer som vi gør, skyldes det at vi nærmest på daglig basis bliver præsenteret for den slags opslag som du har lavet, hvor der loves guld og grønne skove, men forretningsplanen i realiteten ikke er eksisterende, og folk vil have en udvikler til at lave produktet for sig, uden at indskyde tid, penge eller andet af værdi - derfor er vi simpelthen nødt til at tage vores forholdsregler, for der findes utallige af disse opslag, og 80% af dem er useriøse - hertil bør nævnes, at jeg ikke har den ringeste idé om dit projekt er useriøst, jeg vil som udgangspunkt altid antage det modsatte, men det leder mig så frem til næste pointe:
du præsenterer ikke din idé - overhovedet. Det eneste vi ved, er at du vil lave et spil, og at en eventuel udvikler vil få 50% af alt overskud; det er simpelthen ikke nok information. jævnfør min første pointe, er du nødt til at skille dig ud fra mængden, og vise at du har et seriøst projekt, før en udvikler vil kontakte dig. Det er trods alt, som Robert skriver, dig der søger os, og ikke omvendt - gør dig interessant!
Nogen af de ting du kan starte med at svare på er:
- Hvilket type spil er der snak om (browser, app, o.s.v.)?
- Hvilken genre er spillet?
- Hvad er indtjeningsmodellen (månedlig betaling, upfront betaling, in-game betaling...)?
- Hvornår regner du med at projektet reelt set vil kunne give overskud, og hvilke markedsføringsmæssige udgifter vil der have været inden dét (du kan ikke bilde mig ind at du vil trække pengene ud lige så snart serveromkostninger o.s.v. er betalt)
- Har du tidligere efaring med opstartsfaser, eller andre relevante kompetencer (eventuelt referencer)?
- Hvordan er du som person?
Jeg håber du vil vende tilbage, og besvare disse spørgsmål, så du forhåbentlig kan tiltrække nogen udviklere - vi er jo trods alt nødt til vide om der er noget kød på ideen, før vi kan vurdere om de 50% er noget værd.
EDIT: i øvrigt bør du oplyse om hvad din NDA indebærer; skal vi betale en milliard ved overtrædelse, må vi ikke lægge udviklingstimer et andet sted o.s.v. Held og lykke med det hele!
Indlæg senest redigeret d. 11.11.2015 19:49 af Bruger #16678