Nååå ja min fejl :/
Her er hvad jeg har tænkt mig.
Functioner skal ikke kunne slettes
Class skal hellere ikke kunne slettes.
Agumenter til function/method skal der være mugmuglighed for at gøre type bestemte
Ingen muglighed for at ændre på en class.
toString() i objecter så hvis object bliver behandlet som string ville denne blive kaldt.
toBool() i objecter så hvis object bliver behamdlet som boolean ville denne blive kaldt
toInt() i objecter så hvis objectet bliver behandlet som int ville denne blive kaldt
toArray(key) i objecter hvis object bliver behandlet som array ville denne blive kaldt
muglighed for at bestemme hvilken type en function/method returnere.
Øge mugligheder i at udføre store opgaver i lille kode.
String skal være object
includere en fil som man kender det fra PHP.
Køre script inde i scriptet i en sandbox så det ikke kan blamde sig i hoved scriptet
Min måde at bestemme hvordan scripetet skal være er at kigge på de forskelige script er og finde deres stærke og svage side.
Jeg ville gøre sådan at det skal være let at komme igang med og hvis man kigger på andres script skal de hurtigt og let finde ud af hvad den gøre men samtidig skal kunne tilbyde avanceret mugligheder.
Det skal være mugligt at søge i en array som om det var sql forspøgelser.
Function og class skal kunnes gives som agument til functioner.
Jeg havde først tænkt at class skulle være som lua eller javascript. Men lad os sige at man ville have en script object. Du skulle hver gang du skulle bruge en method skulle undersøge om den findes og det er en af de timg jeg synes skulle gøre bedere. Så derfor har jeg ikke besluttet at gøre det på den måde men at man ikke kan ændre i en class.
At man kan have en muglighed for at bestemme hvilken type en agument skal være er en simpelt måde at være sikker på at man får en string og ikke en int.
At function/class ikke kan slettet/over skrevet gøre det nemmere at sikkere man ikke behandler en variabel som function/clasd
Indlæg senest redigeret d. 30.10.2015 16:31 af Bruger #17794