Hej igen!
Jeg har nu bestemt mig for at studere datalogi her til september, men jeg har et sidste afgørende spørgsmål, inden jeg søger;
Hvor vil det være bedst for mig at studere?
Det vil jo nok afhænge af nogle facts, så her kommer de:
Jeg vil selvfølgelig have en hardcore IT-uddannelse. Jeg vil meget gerne kunne stå for udviklingen af diverse komplekse systemer, mens det stadig er interessant. Herunder mener jeg eksempelvis også spil, styresystemer og noget ala Google etc. Det vil altså sige, at jeg efter endt uddannelse gerne skal kunne fungere som softwareudvikler på niveau med normale softwareingeniører. Jeg er udmærket klar over, at datalogi ikke har fokus på softwareudvikling, men jeg vil under uddannelsen gerne sætte fokus på udvikling gennem valgfag osv.
Jeg bor i Sønderjylland, og det vil selvfølgelig være fedt ikke at bo for langt fra mit hjem. Desuden studerer min bror medicin i Odense.
Jeg vil være sikker på et godt job og ikke mindst god løn, og jeg tænker over, om en uddannelse fra hovedstaden ikke er mere tiltalende end en uddannelse fra Odense - især hvis jeg vil have job i udlandet?
Desuden er jeg meget interesseret i at studere et år i Japan, og nu hænger det jo sådan sammen, at KU har indledt et tæt samarbejde med University of Tokyo.
Jeg er dog ikke særlig glad for idéen om at bo i en kæmpe by med masser af folk.
For at opsummere vil jeg bare være sikker på, om begge steder vil give mig præcis de same muligheder og kompetencer, eller om ét af stederne passer bedst til mig (og i så fald hvilket?)?
Indlæg senest redigeret d. 29.06.2015 19:15 af Bruger #21115