Hej Bertel Brander !!!
Jeg har i længere tid arbejdet med hardware programmering, og har aldrig før hørt om at en bruger kan sætte læse hoved på ens harddisk, 1 cm under overfladen på skiven!.
Jeg vil være meget intreseret i hvilken kommando i C/C++/ASM man gør det med ???????? (Gerne dos API / Windows API / Linux API eller andre metoder)
Mig bekendt gør det at man bruger int void blot at der retuneres en værdi i ax- registeret. Men er meget åben for hvis dette ikke er rigtig....
Et lille hint til hvordan man kan teste små asm programmer :
1. Start en dospromt
2. skriv "debug"
3. Indsæt koden og kør den
Sådan som jeg har forstået "void", betyder dette tom. Altså at en metode ikke har noget output. Men det må være mig der har misforstået dette.
Kort og godt kan dette siges således :
Hvis en metode har behov for at aflevere en resultat kan dette gøres vha. en return. For at fortælle kompileren hvor meget plads der skal reseveres skal man fortælle hvilken type man vil aflevere.
int add(int a,int b)
{
return a+b;
}
void main
{
cout<<"\\n10+2 = "<<add(10,2)<<"\\n";
}
Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen
"
main returnerer en int. Hvis du laver et program der ikke returnerer en int har dit program "undefined behaviour", programmer der har det må gøre ALT inklusive at parkere læse/skrive hovedet på din harddisk 1 cm under overfladen på skiven!
jeg har fået at vide at void er bedre end int i mit tilfælde
void er aldrig bedre, det har aldrig været lovligt i noget C eller C++ program.
main returnerer en int. Hvis du laver et program der ikke returnerer en int har dit program "undefined behaviour", programmer der har det må gøre ALT inklusive at parkere læse/skrive hovedet på din harddisk 1 cm under overfladen på skiven!
"