Bedste IDE til app udvikling

Tags:    ios android csharp

<< < 12 > >>
Kære udviklere,

I den virksomhed jeg arbejder i skal vi til at udvikle apps. I den forbindelse ville jeg gerne høre om hvad den bedste løsning kunne være til at udvikle disse applikationer både til ios og android, uden brug af Mac computer. Det skulle gerne være sådan at man kan udvikle begge apps på samme tid i f.eks. C# (CSharp).

Nogen der har nogle gode forslag?



Ellers er der også http://www.codenameone.com, hvis man ikke har noget imod at benytte sig af java som programmerings sprog :)



I guess, lav den første version af applikationen i f.eks ionic(http://ionicframework.com/) og så evt. gå i gang med Xamarin og andet lækkert gøgl bagefter hvis det er et must have at performance er top priority :)

mvh.



Jeg tror helt seriøst IKKE i kommer langt uden en Mac.

Går man med PhoneGap/Cordova så er det bare at wrappe en hjemmeside i et app. Du kommer helt sikkert til at sidde med et problem på den ene platform som ikke er på den anden, fordi specifikke versioner af Android/iOS har hver deres browser version.

Så noget virker måske i iOS 7.x.x men ikke i 8.x.x. Så skal du have fat i en Mac alligevel for effektivt at kunne debugge med Safari.

Der er Weinre som kan bruges som debugging, men de gange jeg har brugt det, har jeg nærmest revet håret ud af hovedet, fordi det har virket dårligt.



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2015 18:19 af Bruger #6559
Tak for alle jeres svar. Det er en kæmpe hjælp!

@ Martin Askjær Kristensen

Vi er udemærket opmærksom på at vi skal investere i en Mac, dog har vi besluttet at til denne app vil vi prøve på at undgå brug af Mac - som jeg skrev tidligere, så er det en meget ny virksomhed (opstartede i januar), og derfor er der ikke det store kapital til at bruge massere af penge på en Mac.

Denne app er en chance vi tager, hvor vi får licenspenge for brug af app'en der skal connectes til et website. Vi får også pengene for download af denne app.

Men igen, mange tak for alle jeres inputs og råd. Jeg kan sige så meget at vi er gået igang med at bygge app'en, og vi har valgt at bruge Intel XDK da vi kan builde iOS app'en uden brug af en Mac. Dog for at teste osv. skal vi naturligvis stadigvæk benytte os af en Apple enhed.

Hvis der er yderligere inputs vil jeg være super taknemlig :-).



Alt afhængig af jeres lokation så findes der nogle device labs, hvor man kan booke tid og så komme hen og teste på en masse devices.



ellers så kan i også kigge lidt på https://www.browserstack.com/ :) så har i mulighed for at teste på forskellige platforme, browsers etc.



<< < 12 > >>
t