Hej alle dette er min første tråd på siden!
Jeg arbejder på et lille projekt, som er en tipsturnering (fodbold) for omkring 10-20 venner. Den følger progambladet på danskespil.dk. Deltagerne sender hver weekend 3 tips via et kampnr. + tegn (1, X, 2) på turneringens egen hjemmeside. Dvs. jeg skal altså have lavet en løsning, der igennem et kamp.nr + tegn kan identificere, hvilken kamp der er tale om på danskespil.dk og hvilket odds den giver (point). Endvidere skal min side kunne identificere om tegnet er gået i gennem eller kikset (og opdatere den samlede stilling - dvs. hvis en spiller har ramt et tipstegn til odds 3.50 får han 3.50 point i den samlede stilling).
Jeg kan skrive i html/css men det er også det. Jeg har altså ikke rigtig nogen erfaring indenfor progammering/webudvikling. Jeg kan forstå jeg skal have fat i en database til at lagre min data. Hvordan fetcher jeg data'en fra danskespil.dk? Har snakket med en anden, der rådede mig til at lære Ruby on Rails, men han var lidt slørret i sin forklaring. Så hvad skal jeg kaste mig ud i at lære
? Vær venligst specifik og nybegynder-venlig i eventuelle svar
God påske.