HTML 5 og små spil

Tags:    html5

Jeg vil gerne lave et par små spil, som virker på tværs af ipad og Android tablets i browseren.

Har selv fundet GDevelop
http://compilgames.net/index-video.php?utm_expid=18350630-1.RMD_UVcKQ0mqe4-t168n7A.1&lang=en&utm_referrer=http%3A%2F%2Fcompilgames.net%2FindexFR.php

Jeg ved heller ikke om HTML 5 er løsningen, men flash er udelukket fordi det ikke virker på iPad !

Jeg er meget åben for forslag og ideer :-)





Indlæg senest redigeret d. 26.01.2015 19:34 af Bruger #16723
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
JavaScript og HTML5 Canvas elementet er ret lækre at arbejde med, men ikke uden en engine.
Jeg arbejder hos CEGO ApS, som laver www.komogvind.dk og www.spilnu.dk, og der har vi lavet vores egen engine, men der er masser derude.

Her er en liste: http://html5gameengine.com/



Altså HTML5 kan i sig selv ikke ret meget. Du skal nok primært lave det i Javascript, hvis det til web.



Som Dan også siger, så når du ikke så langt bare med HTML5, at bruge javascript oveni er en option. Det du ville få mest ud af er måske, at kigge på at lave en web applet med evt. webGL (webGL er en browser udgave af OpenGL). Det kommer lidt an på størrelsen af spillet, specielt hvor meget du regner med at det skal kunne grafisk, men ville nok selv bruge javascript til små 2d spil, og webGL til størrer 2d spil, og evt til 3d browser spil.

Mvh. Wunderstrudel



Mange tak for de gode indlæg :-)

Jeg vil nok se lidt på Construct 2, som er på toppen af listen : http://html5gameengine.com/



t