Automation Error (Kun i EXE)

Tags:    visual-basic

Hej. Jeg er ved at lave en webbrowser med fler-vinduer funktion.
Det virker også helt fint, men lige pludselig er den begyndt at komme med følgende fejl når jeg prøver at åbne et nyt vindue inde i programmet. Men kun når jeg compilerer og starter .EXE filen. Ikke i selve VB når jeg trykker RUN. Kun EXE'en.

Fejlen jeg får:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg tjekker den med en runtime-error converter så siger den noget med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad sker der?

Jeg bruger følgende kode til at åbne en ny side med.
Fold kodeboks ind/udKode 

Og har fundet ud af at hvis jeg i stedet for at skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

så skriver:
Fold kodeboks ind/udKode 

så kommer fejlen ikke. Men jeg kan uden problemer skrive den første linje i VB og så trykke run uden at fejlen kommer.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[Redigeret d. 19/02-06 15:19:54 af Morten Torndahl Pedersen]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men hvis du er 100 % sikker på at det virker med:
LoadNewDoc App.Path & "\\sites\\blank.tsi", False
og ikke med:
LoadNewDoc "", False

må det jo være en fejl i internet komponentet, da den eneste forskel på de to kald er, at internet komponentetet får lov til at navigere til en side i det kald der virker.

Fejlen du hentyder til, bliver af msdn beskrevet som en fejlmeddelelse tilknyttet DirectInput.

DIERR_ACQUIRED
The operation cannot be performed while the device is acquired.

Og så er der virkelig grund til forundring da DirectInput jo handler om kommunikation med tasterturet, musen og andet ekstern hardware...

Mit råd til dig er at du indsætter en masse msgbox kommandoer omkring det suspekte område (jo flere desto bedre), der alle viser et forskelligt tal. På den måde kan du også i run-time, se hvor du befinder dig i koden, lige inden fejlen indtræffer. Det ville være rart at vide præcis hvilken kommando der tvinger dit program i knæ.

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

Hej. Jeg er ved at lave en webbrowser med fler-vinduer funktion.
Det virker også helt fint, men lige pludselig er den begyndt at komme med følgende fejl når jeg prøver at åbne et nyt vindue inde i programmet. Men kun når jeg compilerer og starter .EXE filen. Ikke i selve VB når jeg trykker RUN. Kun EXE'en.

Fejlen jeg får:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg tjekker den med en runtime-error converter så siger den noget med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad sker der?

Jeg bruger følgende kode til at åbne en ny side med.
Fold kodeboks ind/udKode 

Og har fundet ud af at hvis jeg i stedet for at skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

så skriver:
Fold kodeboks ind/udKode 

så kommer fejlen ikke. Men jeg kan uden problemer skrive den første linje i VB og så trykke run uden at fejlen kommer.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[Redigeret d. 19/02-06 15:19:54 af Morten Torndahl Pedersen]

Hvis at du kalder subben med URL = "" og StartPage = false, ender koden med at ikke indstille browseren til nogen side.
Prøv med:
Fold kodeboks ind/udKode 

---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Tak! Jeg laver lige nogle eksperimenter og vender tilbage! :D

Indlæg senest redigeret d. 03.07.2006 01:05 af Bruger #1927
t