Jeg har gang i et chat-system, og det er første gang jeg laver et, så har brugt en tutorial..
må være ærlig og sige at jeg forstår kun ca det halve af hvad jeg har stykket sammen her..
Men det virker fint, men lige nu, der vises hele loggen i mit chat-vindue.
min log.html ser ud ca sådan her:
- <div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Brian</b>: sdf<br></div><div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Brian</b>: <br></div><div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Brian</b>: <br></div><div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Brian</b>: d<br></div><div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Brian</b>: sdf<br></div><div class='msgln'>(8:05 PM) <b>Arne</b>: Jo jo mand...<br></div><div class='msgln'><i>User Arne has left the chat session.</i><br></div><div class='msgln'><i>User Arne er kommet på chatten.</i><br></div><div class='msgln'><i>User Brian er kommet på chatten.</i><br></div><div class='msgln'><i>Brian er kommet på chatten.</i><br></div><div class='msgln'><i>Brian er kommet på chatten.</i><br></div>
Jeg har et ajax script, finder loggen, og smider det hele i et chatvindue...
- function loadLog(){
- var oldscrollHeight = $("#chatbox").attr("scrollHeight") - 20; //Scroll height before the request
- $.ajax({
- url: "log.html",
- cache: false,
- success: function(html){
-
- $("#chatbox").html(html); //Insert chat log into the #chatbox div
-
- //Auto-scroll
- var newscrollHeight = $("#chatbox").attr("scrollHeight") - 20; //Scroll height after the request
- if(newscrollHeight > oldscrollHeight){
- $("#chatbox").animate({ scrollTop: newscrollHeight }, 'normal'); //Autoscroll to bottom of div
- }
- },
- });
- }
Men hvordan får jeg den til at vise, kun de sidste 10 linjer, altså de sidste 10 gange at <br> har optrådt?
har prøvet med noget slice og split værk, men har svært ved at få det til..
på forhånd tak