Hej Ronny, ville ønske jeg kunne give dig yderligere points! Håber udviklerne vil hjælpe mig!
Jeg tænkte skam også på en failsafe serverside. Jeg har host hos azure, så servertid er ALTID GMT+0. jeg tænkte bare om det ikke er nemmere at ping serveren for tid, i stedet for at risikere fejl/hacks når man er afhængig af brugerens tid?
Din løsning med Ajax er lidt i stil med hvad jeg tænker, men som du rigtigt siger, kan brugeren forsøge at manipulere knappen aktiv, men han vil blive stoppet af det serverside tjek af om børsen er åben. Men god pointe!
Har du evt. et konkret forslag til hvordan jeg lave et setup med database og controller til at håndtere dette. Pt. har jeg en tabel med børser med følgende kolonner:
id - shortname - name - open - close
Jeg tænkte noget i stil med dette:
Kl. er 09.30 og køb knappen er aktiv(der sker et ajax poll til controller hver 10. sekund brugeren er på siden - og aktiverer knap hvis der bliver grønt lys).
brugeren køber en dansk aktie
aktie symbol og antal sendes til controller
Controller kalder repository som kalder db efter exchange for given aktie
controller sammenligner DateTime.Now med Timespan open og close og lader handel forsætte
controller tjekke om brugeren har likviditet til at købe aktier
controlleren start købs process og brugeren redirectes til portefølje.
ang. user agent strings kan man ret nemt manipulere dem, så jeg ved ikke om jeg ville stole særlig meget på dette. Har jeg arbejdet med en webbot, hvor man kunne implementere en custom user agent string meget let, og derfor tænker jeg at det ikke er nogen specielt sikkerhed?
Pft.
Indlæg senest redigeret d. 10.12.2014 09:59 af Bruger #17368