problemer med konverteringsoptimering, og mangler ideer

Tags:    optimering konvertering

Hej alle sammen!

Jeg er ny her på udvikleren, men jeg tænkte at det var stedet at spørge hvis jeg ville have kvalificerede svar. Har også spurgt andetsteds, men synes ikke helt det var fyldestgørende.

Jeg står i den situation at jeg skal hjælpe webshoppen Malucca.dkmed at øge deres konvertering primært i forbindelse med salg af kjoler.

Jeg er mest vant til arbejde med søgemaskineoptimering, og split-test og ligende er rimelig nyt område for mig.

Jeg har brugt visual website optimizer og synes det fungerer fint, dog render jeg ind i problemer når jeg gerne vil teste bl.a checkout-flow.

Jeg tilføjer kurven til vwo men inde i programmet er kurven tom, og så kan jeg jo ikke ændre i layoutet?

Kan man gøre noget så kurven ikke står som tom inde vwo, eller er det mig der gør noget forkert?

Og så vil jeg gerne høre hvordan man normalt griber sådan en opgave an. Starter man på forsiden og bevæger sig ned ad, eller starter man ved check-out-flow, eller hvad er best-practice.

Håber der er nogen der er vant til at arbejde med disse ting :-)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville vælge en anden løsning: test på din funnel i GA og tjek dine ændringer sammenlignet med tidligere periode. Det giver selvfølgelig ikke 100% valide data, men hvis du holder dig til fx. organisk trafik eller CPA, så har du en kanal som ca. burde opføre sig ens :)
besvarer ikke dit spg, men håber det kan bruges...

Mmh, Morten, det er lidt svært her op til jul at benytte den metode du beskriver... Der har folk et noget anderledes mindset omkring køb. Men efter januar vil det sikkert godt kunne give et ca. svar.

Mange tak for inputs :-)

Sig endelig til hvis i har flere muligheder.

Mmh, Morten, det er lidt svært her op til jul at benytte den metode du beskriver... Der har folk et noget anderledes mindset omkring køb. Men efter januar vil det sikkert godt kunne give et ca. svar.

ja det er rigtigt, julen er altid lidt svær, da dataene er lidt utilregnelige...

Hvordan jeg ville starte, kommer meget an på hvor meget trafik sitet har. Hvis sitet har meget trafik ville jeg starte med, at optimere check-out flowet, da der er mange lavt hængende frugter, at høste her. Hvis sitet ikke har så mange besøgende, vil jeg starte med, at optimere forsiden eller de mest populære kategori/produkt sider. :)

t