Hey mit navn er jesper og jeg ville gerne spørge jer om i ikke kan hjælpe mig med makro.. jeg ville gerne have lavet et program som kan svare igen når man spørger den om noget.. fx. når man åbner programmet skriver den fx.. (HEY JESPER, Hvordan går det) eller sådan noget og så kan man svare den igen, fx hvis jeg skriver (Det går ikke Godt) så kan den skrive (Hva er der sket) eller noget i den stil.. så kan man også stille den nogle spørgsmål også svare den igen... hvis i er med....så kan i lave en enkelt kommando så kan jeg bare udvide den, det er måske nemmere...
vi skrives nok.. hilsen jewwer...
P.S. tak på forhånd..
Nu kender jeg ikke visual basic, men det lyder som en ret kompleks problem-stilling.
For det første: Alle folk opbygger deres sætninger forskelligt, så du kan ikke bare undersøge om brugeren har skrevet "Det går ikke godt", hvad nu hvis han/hun siger "Ikke godt" eller "Ad helvede til!".. Du skal analysere nøgleordene i sætningerne, f.eks. godt, ikke godt, helvede, og en masse andre ord, og så skal programmet baseret på en algorytme og det tidligere emne i samtalen komme op med et kvalificeret svar..
For det andet: Hvad med stavefejl, lad os sige jeg kommer til at skrive gdot - så er det jo ikke længere nok at lede efter fremkomster af godt - nej, du skal lede efter alle ord, som LIGNER nøgleordene, og derfra vurdere hvad der menes med dem.
Jeg tror det er for stor en mundfuld, hvis du ikke allerede kender temmelig meget til programmering og algorytmer, og derudover skal du også finde ud af at sammenligne ord, eventuelt baseret på deres binære værdier..
Men du kan selvfølgelig også vælge at lave et "dårligt" program, som kun finder sætninger som "Det går godt" eller "Det går ikke godt", som udløser et svar, og findes sætningen ikke, så skriver den "Jeg forstår dig ikke helt?", "Jeg er ikke helt med?", "Hvad mener du?" eller lignende...
- Mads