Måske har jeg misforstået det. Du skriver et kravspek og opremser nogle resourcefiler.
Skal vi andre kode det for dig?
Ka' du så se at komme i gang selv! Hvor er det du selv har lavet?
Hvorfor bruger du ikke unslider som du så fint, har linket til?
Hvorfor undersøger du ikke årsagen til at det ser forkert ud?
Kunne det være et problem med din CSS?
For mig ser det ud som om at du ikke har gjort din research godt nok.
Michael nu har jeg faktisk rodet med det lort i 3 timer og som jeg skrev prøvet 5-6 forskellige sliders.
Det som jeg har forsøgt mig med ligger på min maskine, eftersom det jo ikke virker. Det er så slettet som det ikke virkede, prøvet næste.
Kan det passe det skal være så besværligt at få en simpel slider?
Så tager vi et lille eksempel med unslider. De skriver følgende på deres side, som jo fortæller hvor nemt det er at sætte op så det prøver vi da lige:
How to use Unslider
1. Include jQuery and UnsliderTo use Unslider, you’ll need to make sure both the Unslider and jQuery scripts are included. If you’ve already got jQuery (you can test by opening your JavaScript console and typing !!window.jQuery — if it says true, you have jQuery), you don’t need to add the first line.
<script src="//code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
<script src="//unslider.com/unslider.min.js"></script>
2. Ready your HTMLUnslider doesn’t need any really awkward markup. In fact, all you need is a div and an unordered list. An example of some Unslider-friendly HTML is on the right.
You can add as many slides as you want: the example on the right just has three for the sake of brevity, but Unslider won’t work properly with one slide (but then it’s just a box).
<div class="banner">
<ul>
<li>This is a slide.</li>
<li>This is another slide.</li>
<li>This is a final slide.</li>
</ul>
</div>
3. Make it prettyYou can change, add, and remove as much CSS per slide as you want, but there is a barebones style required by Unslider. It’s on the right (change the class name where .banner is the name of your slider).
.banner { position: relative; overflow: auto; }
.banner li { list-style: none; }
.banner ul li { float: left; }
4. Plug it all togetherWe’ve been through so much together, and I’m pleased to say the finish line is near. Our journey is almost over, just one more thing left to do. The JavaScript is on the right (make sure to put it in a script tag, and change .banner to whatever your slider’s element is).
$(function() {
$('.banner').unslider();
});
Ovenstående er fra deres side af som fint viser en fullsize slider i toppen af siden, og ovenstående steps virker som et bulletproof eksempel der skal virke hvis du kopierer 100% hvad de skriver og så kan du få din ul/li-liste til at blive til en slider.
Det er anderledes på ens egen maskine fordi man skal copy/paste ind i head med referencer, end på jsfiddle.
Men eksemplet er taget helt råt fra deres side, og giver intet at vise:
http://jsfiddle.net/jhtkymr9/Hvis man så tilføjer at den skal køre det når siden er loadet sker der stadig intet:
http://jsfiddle.net/jhtkymr9/1/Det bør bare være at kopiere deres bulletproof eksempel og sætte ind og så kommer der også tre lister med ting ind som slider. De skriver endda den selv tilpasser sig til forskellig højde.
Adjusts for heightNot all slides are created equal, and Unslider knows it. It’ll stylishly transition heights with no extra code.
Men jeg kan ikke få den til at fungere.
Så nu spørg jeg Michael, skal jeg lave samme eksempel med de 5 andre jeg har prøvet med og så vise dig jeg heller ikke kan få dem til at fungere med deres egen kode? Meget muligt du tror jeg ikke gider lave arbejdet selv, men nu har jeg rodet med det i adskillige timer uden at få et resultat og derfor jeg kommer her. Normalt plejer jeg ikke at skulle bevise at jeg har forsøgt og fejlet så jeg starter med at paste 180 linier med kode fra 5 forskellige sliders jeg ikke kan få til at fungere.
Grunden til der er en "kravspec" er fordi at jeg vil mene der nok er en herinde der relativt nemt kan få den slider til at opføre sig korrekt, og hvis man kan det så ved de måske hvilken slider er kan det ene og der kan det andet, og dermed er det nemmere at vælge den "rigtige" fra starten end at jeg får en til at virke som så ikke passer til det jeg gerne vil ha.
Tror du ikke årsagen til at slideren driller for dig er, at du ikke bruger ensartede billeder? Eller at du forventer slideren klare alt for dig så du slet ikke skal style noget?
De fleste skriver at den selv tilpasser sig til størrelsen på billedet/indholdet - som du kan se fx unslider skrev.
Derudover så har jeg brugt
http://placehold.it/350x150&text=FooBar3 fordi du dermed kan generere billeder dynamisk i en fast størrelse med forskellig tekst. Dermed er det nemt at lave forskellige ressourcer der har forskelligt indhold (FooBar3).
Indlæg senest redigeret d. 12.11.2014 11:46 af Bruger #17215