Traffik Overvågning på lokal netværk??

Tags:    visual-basic

Hej.

Jeg går på efterskole, og i næste uge får hele skolen trådløst Internet, og derfor ville det være rart også at kunne bruge det uden at nogen sidder og bruger alt bredbåndet.

Er det muligt at overvåge en computer på netværket, hvor meget den downloader/uploader til/fra Internettet?

Det ville være rart hvis den kunne finde alle på netværket samt hostname/IP.

Eller bare så man kunne indtaste en IP og så overvåge en bestemt computer.

Vi har nemlig i øjeblikket vildt langsomt net pga. downloaders. Den vil vi lige buste! :D

Hvordan går jeg dette? Eller findes der et Freeware program??

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

Jeg går på efterskole, og i næste uge får hele skolen trådløst Internet, og derfor ville det være rart også at kunne bruge det uden at nogen sidder og bruger alt bredbåndet.

Er det muligt at overvåge en computer på netværket, hvor meget den downloader/uploader til/fra Internettet?

Det ville være rart hvis den kunne finde alle på netværket samt hostname/IP.

Eller bare så man kunne indtaste en IP og så overvåge en bestemt computer.

Vi har nemlig i øjeblikket vildt langsomt net pga. downloaders. Den vil vi lige buste! :D

Hvordan går jeg dette? Eller findes der et Freeware program??

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Jeres gateway til internettet har rig mulighed for at se og begrænse forbindelserne fra folk på jeres interne netværk. Det skal dog bemærkes at IP-adresser jo bare kan skiftes, det du gerne vil have er leechernes MAC-adresse, som er unikt for deres netværkskort. Hvilket setup har i? Hvilken gateway? Hvilket netværksudstyr?

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

t