Partner: Programmør til øvelsesprogram i musik. 250.000 investeret

Tags:    samarbejdspartner udvikler html5 program

Hej Udviklere

Jeg leder efter en samarbejdspartner til videreudvikling og internationalisering af et browserbaseret øvelsesprogram i musikteori. Programmet er opbygget i HTML5, det har på nuværende tidspunkt 1.500 løste opgaver dagligt, og det er tilgængeligt på: www.musikipedia.dk/ovelser.

Udvikleren tillader ikke så lange beskeder, så jeg har beskrevet mine tanker om partnerskabet her:

www.grubbe.nu/partner.pdf

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Mange hilsner

Lasse Grubbe

Kudos for god beskrivelse, men ikke så meget for denne:

Jeg forestiller mig, at vi stifter et I/S (interesseselskab) med os som ligeværdige ejere. Det er gratis.

I/S står for "interessentselskab", ikke "interesse", og selvom det er gratis at stifte et sådant selskab så er det med STOR risiko, da alle interessenter (partnere) hæfter personligt og solidarisk med hele sin formue for ethvert underskud!

Det betyder, at hvis noget går galt, så kommer fogeden og tager hvad du har, og der bliver ikke nødvendigvis taget lige meget fra hver. Altså, hvis det er "nemmest" bare at gå efter DIN formue, så behøver kreditorerne ikke at indrive fra jer alle.

Hej Robert

Tak for kommentaren. Jeg har fjernet selskabsformen fra min beskrivelse - så kan jeg altid diskutere mulighederne med en fremtidig samarbejdspartner. Når jeg mener, at et interessentselskab er den rigtige løsning at starte med, så skyldes det, at der ikke er risiko for stort underskud. Udgifter og omkostninger er meget små.

Den enste mulighed for et stort underskud opstår, hvis vi får en stort sagsanlæg på nakken - men jeg kan ikke lige se, hvorfor og hvor det skulle komme fra.

Mange hilsner
Lasse

Well...det har du ret i, men man bør ikke gå ind i et interessentselskab med en person, man ikke kender og stoler 100% på.

Du KUNNE jo oprette et lån i virksomheden og så tage til Bahamas...så hænger de øvrige interessenter på tilbagebetalingen af lånet med hele deres private formue. Med et anpartsselskab indskyder man et beløb, og dét kan man miste...ikke andet.

God pointe. Så er et Aps nok den rigtige løsning. Eller muligvis et Iværksætterselskab, men det kan jeg jo altid diskutere med en eventuel fremtidig partner.

Så ville jeg hellere oprette det som et IVS => http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab så kan du f.eks starte med en egen kapital på 1 kr og så kan det altid "opgraderes" til whatever you feel like, A/S,ApS.

Mvh

Bakahr

Tak. Så er selskabsformen på plads - så mangler jeg bare samarbejdspartneren ;-)

Prøv at tage fat i www.earmaster.com - de sidder på Egå marina og arbejder i samme space... Hans er SUPER flink :)

Tak. Jeg kender godt EarMaster og har godt tænkt tanken om et samarbejde. Jeg tror, de vil betragte mig mere som en konkurrent end en samarbejdspartner. Men jeg genovervejer det lige :-)

Ok helt cool, men jeg tænker uanset kan det være fint at tage en snak, har selv god erfaring med at mødes med konkollegaer, da det nogle gange danner ramme for fælles vækst, partnerskaber eller blot en god kemi :)

t