Ændre skrivebordet's højde!

Tags:    visual-basic

Hvordan ændre jeg skrivebordet's højde?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ahh, nu fattede jeg det... Desværre må jeg skuffe dig, for jeg tror det er ret besværligt med vb, fordi jeg umedbart vil tror du skal gå en stor omvej.

Har du med VB prøvet at lave en MDI-form, og så bagefter tilføje fx en picturebox til formen? Hvis du har, vil du vide at den lægger sig langs en ad kanterne. Hvis du fx ligger den i toppen, vil den skubbe alt indhold nedad, på samme måde som proceslinien skubber alt indholdet på skrivebordet opad, når du ændre på dens størrelse. Det er derfor oplagt at du først skal finde skrivebordets klient vindue, og derefter tilføje et vindue som MDIChild til skrivebordet som jo altså var en MDI-form.

Jeg ved det kan lade sig gøre med c++, men jeg er bare for det godt kan blive en hård nød at knække med vb. Mit råd til dig er at du finder frem til API-kald, der kan varetage de opgaver som kræves i min fremgangsmåde.

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

[Redigeret d. 23/01-06 17:29:53 af HAP]

Mange skriveborde kommer med plastik skruer i bunden på nogle af benene. Ved at skrue dem henholdsvis ud og ind, kan man regulere skrivebordets højde. Hvis ikke denne feature fulgte med skrivebordet, kan du prøve at sænke stolens højde (eller finde en lavere stol), så du kommer til at sidde lavere i forhold til skrivebordet. På den måde føles skrivebordet højere i forhold til din nye position. SMART IKKE!!? :P

Ej, det kan godt være du skal udtrykke dig lidt tydeligere... Windows skrivebord er altid vist som fullscreen (den fortsætter også under proceslinien), så jeg ved ikke lige hvad du mener?

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

Undskyld... Jeg prøver at forklare mig bedre denne gang..

Jeg vil ændre skrivebordet's højde (via script) så mit program kan ligge over proceslinjen (noget ligesom iBar)...

Håber det hjalp!

Hilsen Morten

t