Hej igen
@Jens
Tak for dit forslag. Mens jeg ventede på svar, så prøvede jeg selv at gøre noget og jeg fandt frem til noget, som sikkert må betegnes som "redneck-kode", men det virker altså og det er uden brug af urlencode().
på min produkt detalje side har jeg indsat:
- $_SESSION['redirect_url'] = $_SERVER["REQUEST_URI"];
og på siden hvor min php kode tester brugerens input har jeg indsat:
- header('location:'.$_SESSION["redirect_url"].'');
Så mangler jeg bare, at finde ud af, hvordan jeg kan vise en fejlmeddelelse når brugeren blive redirected ! - jeg forestillede mig, at jeg kunne bruge sessions til dette men, det giver, i skrivende stund, en del problemer for mig da:
1. session'en er tom første gang brugeren kommer til min produkt detalje side og derfor giver en undefined index - fordi session'en jo er tom.
Jeg havde i første omgang forsøgt at sætte $_SESSION['fejlmeddelelse']; til $_SESSION['fejlmeddelelse']) = ""; men så vises fejlmeddelelserne ikke !
2. session'en som indeholder fejlmeddelelsen skal fjernes, så den ikke vises hvis brugeren kigger på et andet produkt
ja, jeg er vist ude i noget med unset($_SESSION['fejlmeddelelse']);, men jeg er dog ikke lige helt på det rene med hvordan jeg skal implementere koden !
Nå, men det ud til at der er lidt at "hygge" sig med...