Hej
Jeg har et problem med smarty som jeg ikke helt forstår hvorfor kommer. Jeg ved godt det ikke er den optimale måde at gøre det på men templaten skal deles mellem 2 systemer, hvor den ene er kodet.
Min smarty kode
- {php}
- include("../dbconnect.php"); include("../includes/functions.php");
-
- $result = mysql_query("SELECT * FROM tblannouncements WHERE published='on' ORDER BY date DESC LIMIT 0,3");
-
- while ($data = mysql_fetch_array($result)){
- $data['date'] = fromMySQLDate($data['date']); $data['announcement'] = str_replace('<br />', '', $data['announcement']);
- $string = array(' ','å','ø','æ',':','%');
- $replace = array('-','aa','oe','ae','','');
- $data['titleurl'] = str_replace($string ,$replace , $data['title']);
- $pos = strpos($data['announcement'], ' ', 85);
- $data['announcement'] = substr($data['announcement'], 0 , $pos);
- $value[] = $data;
- }
-
- $smarty->assign('news', $value);
- {/php}
men jeg får fejlen
Fatal error: Uncaught exception 'SmartyCompilerException' with message 'Syntax Error in template "./templates/_footer.tpl" on line 16 "{php}" unknown tag "php"' in /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatecompilerbase.php:665 Stack trace: #0 /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatecompilerbase.php(451): Smarty_Internal_TemplateCompilerBase->trigger_template_error('unknown tag "ph...', 16) #1 /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templateparser.php(2393): Smarty_Internal_TemplateCompilerBase->compileTag('php', Array) #2 /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templateparser.php(3101): Smarty_Internal_Templateparser->yy_r37() #3 /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templateparser.php(3201): Smarty_Internal_Templateparser->yy_reduce(37) #4 /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_smartytemplat in /var/www/libs/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatecompilerbase.php on line 665
Jeg syntes det lyder ret mærkeligt, for efter hvad jeg kan forstå ud af fejlen så er der problemer med {php} men det er jo en gyldig smarty tag
Indlæg senest redigeret d. 07.08.2014 14:52 af Bruger #879