Hej
Jeg sidder med et projekt, hvor jeg vil udtrække et resultat fra en database og vise dette resultat på en anden side ved at inkludere indholdet (<?php include ''; ?>
- det burde jo ikke være rocket science... men det er det blevet i mit tilfælde !
Måden min side fungerer på er:
1. brugeren logger ind
2. hvorefter brugeren ser en liste (udtræk fra database).
- /*This code will search and retrieve the equipment from the database
- * which is lent by the user
- */
- //used for testing only
- //$user = 'oan';
-
- $user = $_GET['user'];
-
- include '../includes/include_db.php';
-
- //Getting the number of rows from a table
- $sql_row_count = "SELECT COUNT(*) FROM tv2_project_lent_equipment_tbl";
-
- $count_result = $objcon->query($sql_row_count);
-
- $row_count = $count_result->fetch_row();
-
- $num = $row_count[0];
-
-
- if($num >= 1){
-
- $sql = "SELECT * FROM `tv2_project_lent_equipment_tbl` WHERE user_id = '.$user.'";
-
- $res = $objcon->query($sql);
-
- while ($row = $res->fetch_object()){
-
- //code for looping content of table
- echo"
- <tr>
- <td>'.$row->lent_id.'</td>;
- <td>'.$row->lent_qr_code.'</td>;
- <td>'.$row->lent_equipment_type.'</td>;
- <td>'.$row->lent_equipment_name.'</td>;
- <td>'.$row->lent_date_added.'</td>;
- </tr>
- ";//echo END
- }
-
- }else{
-
- echo "no records found";
- }
Hvis jeg køre php-filen så er resultatet "no records found" hvilket passer meget godt, da der i skrivende stund, ikke er noget data at returnere !
Problemet er når jeg vil vise det manglende resultat på brugerens side så får jeg en masse fejl som jeg har svært ved at forstå hvad betyder !
Fejmeddelelserne er:
Warning: include(../includes/include_db.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\tv2_projekt\code\code_retrieve_user_equipment.php on line 9
Warning: include(): Failed opening '../includes/include_db.php' for inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\tv2_projekt\code\code_retrieve_user_equipment.php on line 9
Notice: Undefined variable: objcon in C:\xampp\htdocs\tv2_projekt\code\code_retrieve_user_equipment.php on line 14
Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in C:\xampp\htdocs\tv2_projekt\code\code_retrieve_user_equipment.php on line 14
Er det nogle som kan fortælle mig hvad de betyder ?