SendKeys

Tags:    visual-basic

Hej.
Jeg benytter SendKeys i forskellige sammenhænge som en form for makro til forskellige programmer, hvilket også fungerer udmærket, men det svigter sommetider under WinXP.
Der er ikke nogen rød tråd der fortæller mig noget om hvorfor det går galt, men sommetider virker det som om SendKeys "skyder forbi" det program som det var tiltænkt.
Det er ikke VB-programmer der skal modtage de sendte kommandoer/taster, men helt andre systemer og som sagt virker det fint under f.eks. Win 2K.

Jeg bruger VB 6.0.

Er der nogen der ved hvorfor det sommetider svigter under XP og evt. hvad man kan gøre for at afhjælpe problemet.

P.f.t.
Kurt

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Tips/SendKeys_using_the_API/article.asp

"VB provides the SendKeys command which is supposed to create key events in the focus control. However, in practice SendKeys sometimes doesn't work correctly, it is missing some keys and doesn't offer much flexibility in controlling the sequence of key strokes that gets sent. This article demonstrates using the Win32 keybd_event API call to circumvent these limitations."

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

Tak for svaret. Dejligt med noget konkret at gå videre med :-)

Jeg har ikke afprøvet det endnu, men vil få det gjort så snart tiden tillader det.

t