Hejsa jeg har downloadet et program der heder Smart Launch det starter når computeren starter og låser windows på en måde det vil sige at man ikke kan lave Ctrl+Alt+Delete og så videre er der nogle der ved hvordan man får det til at virker i vb??
Jeg kan i første omgang henvise dig til en hjemmeside (på engelsk), indeholdende en artikel der klarer dette lille problem.
http://www.mentalis.org/tips/tip009.shtmlIdéen i dette eksempel er at få Windows til at tro, at der er en screensaver der kører (fupmageren = dit program
), hvorved ctrl-alt-del PLUS alt-tab OG ctrl-esc sættes ud af spillet.
Dette kan dog føre til et problem, hvis der uheldigvis har sneget sig en 'bug' ind i dit program, der for eksempel får dit program til at gå i baglås... Så har du nemlig ingen mulighed for at tvinge dit program til at lukke sig, ved at trykke ctrl-alt-del, da den tastekombination jo som bekendt ikke virker. Derfor har forfatteren af det lille tip på hjemmesiden på genial vis, også sørget for at du kan 'låse' disse tastekombinationer op igen (dog ikke, hvis dit program faktisk går i baglås - ville jeg tro). Men det kunne jo være at du som den altoverskyggende administrator af computeren (
), puffer brugeren af dit program væk, sætter dig ved computeren, og indtaster et password, hvorved du får adgang til en knap til at låse tastekombinationerne op igen. Blot et eksempel.
Får du nogle problemer, eller forstår du ikke det der står på hjemmesiden, skal du være hjerteligt velkommen til at skrive til mig (gerne med lidt flere detaljer om hvad programmet drejer sig om), og så vil jeg hellere end gerne lave dig et eksempel (og kommentere det så godt jeg kan)... og sådan fortsætter vi indtil det virker ;D
Generelt er den hjemmeside jeg har henvist til, et godt sted at finde tips, eller måske endnu vigtigere: API-funktioner, og eksempler på hvordan hver enkelt kan bruges i praksis. Tjek den ud engang:
http://www.mentalis.org/index2.shtml (eller blot www.allapi.net )
Mange hilsner,
-Philip
-----
Undskyld for det lange indlæg... jeg er lidt perfektionistisk, så mine svar bli'r ofte meget lange, og det er ikke altid at folk fatter det hele... Skriv endelig og spørg.
[Redigeret d. 08/01-06 03:50:45 af Philip Grand][Redigeret d. 08/01-06 04:58:26 af Philip Grand]