Nemmere måde at indsætte

Tags:    php

Hej, udviklere.

Ville høre hvordan i indsætter jeres ting samt opdatere dem. Den må jeg gør det på, synes jeg bliver for uoverskueligt til sidst.

Jeg har fx en klasse

class posts{

function insert(){
// insert sker her
}

}

$test = new $posts;
if($_GET['indsæt']){
$test->insert($array);
}elseif bla bla

Men kan man gøre det nemmere og mere overskueligt?

Håber I forstår, ellers må I skrive

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne laver en super class som du extender på.
I din super class laver du alt din CRUD funktionalitet.
Så skal du blot danne den data du skal bruge og kalde dine metoder når du skal lave en query.

Hvordan bliver det uoverskueligt?

Der er også mange, især dem der bruger et MVC framework, som bruger en router og dermed URL'en til at bestemme hvilken sektion de er på: posts, brugere osv. osv.

Dan, jeg har kigget lidt på MVC, kunne være jeg skulle gå mere i dybden :-)

Men hvad mener du med super class Daniel?

@Guides > I PHP kan du nedarve fra andre klasser med extends.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 02.06.2014 09:46 af Bruger #17081
Ja og det gør jeg skam også brug af, men hvad hvis jeg har 2 indsæt klasser i samme fil skal jeg så bruge Else if for hver Classe jeg skal indsætte fra :-)? Håber i forstår

Mobil

Gør noget helt helt andet.

Byg din Master CRUD class.
Lav nogle protected variabler som du skal bruge til at definere dine CRUD request.
Via dette kan du blot lave en ny klasse til hver table og blot ændre navnet i den protected variabel. Så er det såre simpelt at bruge den "nye" klasse.

Altså du har din Master class som alle dine andre CRUD classes extender på. Via dette kan du gøre brug af de ting der allerede findes i din Master CRUD

Nu spørger jeg sikkert dumt, men SKAL jeg gøre dette?

$test = new $posts;
if($_GET['indsæt']){
$test->insert($array);
}elseif bla bla

Når jeg vil indsætte, for det er det jeg gerne vil vide om der er en anden mulighed for..

Du kan jo bare lave den betingelse i din funktion, så du ikke behøver at spørge om det samme igen og igen..

Men bruger du MVC, så har du jo en controller til hver sektion som der extender en main controller hvori der normalt er et view og en model class...

Det er i model class'en du normalt har database laget, og det du forspørger efter her..

Men hvorfor har du to insert funktioner?

t