Har du nogen erfaring med programmering og udvikling??
Ellers er et godt sted at starte at begynde at studere lidt på egen hånd, og herefter prøve at lave nogle projekter (hjemmesider, programmer eller måske endda computerspil).
Prøv at lær dig et programmeringssprog, og leg så med det og lav nogle små projekter. Dette vil for det første give dig et forspring, hvis du vælger at studere noget med softwareudvikling, og ydermere kan du mens du studere i gymnasiet finde ud af om programmering virkelig er noget du syntes er spændende. Jeg kender flere der elskede at rode med computere og havde en drøm om at blive softwareudviklere, men da de først fik fingerende ned i koden, så syntes de alligevel ikke det var så interessant. En af dem arbejder i dag som systemtekniker/administrator, hvor han håndtere Linux og Windows servermiljøer i stedet for at programmere.
Desuden kan jeg anbefale Java (Nok mest fordi jeg selv godt kan lide sproget), og det er desuden meget brugt derude i det virkelige liv. Du kunne evt. prøve at lave nogle meget simple programmer, og på den måde lære sproget, og herefter kaste dig ud i lidt sjovere projekter, som 2D computerspil. Her kan jeg anbefale editoren
Greenfoot, som benytter sig af Java som programmeringssprog, og det er forholdsvist nemt at lave små 2D spil med.
Indlæg senest redigeret d. 02.06.2014 22:40 af Bruger #4487