#include <navn.h>

Tags:    c++

Jeg har søgt lidt rundt, men kan ikke finde ud af hvordan jeg bruger #include <navn.h>?
Og når jeg laver sådanne en fil, bliver der oprettet en anden fil, som der ikke bliver refereret til i nogle af eksemplerne?

Jeg er helt rundt på gulvet nu og håber på at der er en der vil give mig et simpelt eksempel til at starte med, så jeg kan komme på rette køl igen? :)

Det jeg godt kunne tænke mig med dette er, at dele programmet op i flere dele, så den ikke lige pludselig bliver for stor, og så kan jeg ikke finde rundt i det.

På forhånd tak.
Lars Nymand

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har søgt lidt rundt, men kan ikke finde ud af hvordan jeg bruger #include <navn.h>?
Og når jeg laver sådanne en fil, bliver der oprettet en anden fil, som der ikke bliver refereret til i nogle af eksemplerne?

Jeg er helt rundt på gulvet nu og håber på at der er en der vil give mig et simpelt eksempel til at starte med, så jeg kan komme på rette køl igen? :)

Det jeg godt kunne tænke mig med dette er, at dele programmet op i flere dele, så den ikke lige pludselig bliver for stor, og så kan jeg ikke finde rundt i det.

På forhånd tak.
Lars Nymand

Og hvis du vil have et eksempel

main.cpp
Fold kodeboks ind/udKode 

headerfil.h
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du også lige skal have en forklaring så det en include gør er at indsætte koden fra filen den "inkludere", så en header du har "inkluderet" fx iostream skal ikke includes i headerne der er inkluderet under iostream.
Forskellen på include "fil" og includ <fil> er at med include "fil" starter den med at kigge der hvor du starter og derefter i include mappen, så du kan sagtens sætte iostream i "'er, men hvis der så var en anden fil der hed iostream ville den blive inkluderet.
I include<fil> kigger den kun i include mappen

User
Bruger #259 @ 29.03.04 13:41

På forhånd tak.
Lars Nymand

Hvis du skal inkludere en fil du selv har levet skriver du:
#include "sti/filnavn.h"
Hvis du skal inkludere en header-fil som er fulgt med kompileren skriver du:
#include <filnavn.h>

Mvh.
Simon Bang Terkildsen
simon_bt@simit.dk

Der er for mange ubekendte i dit spørgsmål:

Hvad er det der opretter en anden fil?
Hvilke eksempler?
Hvilken kompiler bruger du?
Hvorfor skulle nogen referere til "den anden fil" der bliver oprettet når du laver "sådanne en fil"?

hej KOEN

Tak for dit svar.
Det var det jeg havde brug for at vide, for det er meget rart at kunne ligge noget af det ud, så det ikke bliver uoverskueligt :)

vh Lars

t