Drupal Commerce bygger på Drupal som er en af de mest fleksible platforme. I forhold til SEO kan Drupal sagtens være med, du skal blot installere dette modul:
https://drupal.org/project/metatagNår det er installeret skal du aktivere følgende på modul-listen:
Metatag
Metatag: VIews
Metatag: OpenGraph
Herefter har du alle de indstillinger som du ønsker omkring SEO. Og det virker på både "normale" sider og på produktsider og kategorisider.
Det eneste jeg ved der kan være et problem med Drupal er at den går meget højt op i sikkerhed og fleksibilitet. Hvis man bare køber det billigste webhotel man kan finde, så vil din webshop være så langsom at kunderne når kan nå at finde et andet sted på Google hvor de kan købe det samme. Derfor er det vigtigt at du får et webhotel der kan håndtere Drupal. Da jeg har opsat flere forskellige løsninger, så ved jeg at GigaHost har webhoteller der kan håndtere de lidt større krav som Drupal stiller til webserveren.
I forhold til SEO generelt, så vil du med ovenstående modul få en lang række felter på det enkelte produkt eller den enkelte side, hvor du kan angive en lang række metatags, herunder OpenGraph tags der bruges af sociale medier.