Store cursors og transparente billeder i VB?

Tags:    visual-basic

Hej udviklere.

Jeg har ikke ret godt forstand på VB, og har brug for hjælp til et projekt i gymnasiets datalogi-fag, så jeg håber, i kan hjælpe :)

Jeg har store problemer med at lave en cursor, der er større end 32x32 pixels. Når jeg bruger et konverteringsprogram til at lave en fx 128x128 JPEG-fil om til en .ico-fil, vil Visual Basic enten ikke godtage den, eller højst smide den ned til 32x32. Er det muligt at bruge større cursore? Jeg har Visual Basic 6 og 2005 Express Edition til rådighed.

Derudover er det et problem, at, når jeg i Photoshop har lavet et billede af en cirkel, hvor resten deromkring er lavet transparent, så vises den med en hvid baggrund, når jeg sætter den ind i VB..?

Det virker sært - har i nogle bud?

Mvh Mathias

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"The largest possible icon size varies by operating system. All modern versions of Microsoft Windows support 32 by 32 pixels" citat fra:
- http://www.cs.ucr.edu/~eamonn/time_series_bitmaps.pdf

Det er derfor du ikke kan gøre ikoner større. Hvis du derimod insisterer, kan du fjerne cursoren (søg på API-kald), og så bare sætte et billede til at følge musemakørens bevægelser rundt på formen. Husk at gøre markøren synlig igen når der ikke er fokus på formen, eller når programmet lukkes. Ellers driver du brugeren sindsyg. :D

Til dit andet spørgsmål har jeg ikke mere erfaring end til paint, hvor man vælger den farve der skal være transparent (det er gif-formatet). Hvis det også er JPG - som jeg kan forstå du bruger - kan det være at photoshop selv har valgt hvid som den farve, og at VB ikke kan læse disse indstillinger?
Ellers ved jeg at der er API-kald til at gøre hele objekter gennemsigtige, så måske er der en property eller et lignende alternativ, som du kan bruge...

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

t