...
Derudover er det et problem, at, når jeg i Photoshop har lavet et billede af en cirkel, hvor resten deromkring er lavet transparent, så vises den med en hvid baggrund, når jeg sætter den ind i VB..?
...
Er det kun i VB at den ikke-transparente baggrund optræder? (se billedet i fx Windows Media Player) - Hvis ja, spring til "B", ellers fortsæt her (lidt O.T.)...
A: Jeg ved ikke hvordan du har lavet dit delvist transparente billede i Photoshop, men hvis du ikke gemmer i det rigtige format, nytter det ikke noget at billedet har transparens-egenskaben i Photoshop. Jeg anbefaler at gemme i GIF-formatet!
Hvilken version af PS bruger du?
I ældre versioner skulle man eksportere som GIF-fil for at opnå gif-egenskaberne (fx i 5.0LE: File > Export > GIF89a Export...)
Alt afhængigt af din metode kan der også være glidende overgange fra din farve til transparent, som kan være grimt på en anden farve baggrund.
B: Du bruger sandsynligvis en forkert kontrol. "PictureBox" giver et helt andet resultat end "Image" (begge fra MS Common Ctrls). Prøv at skifte!
Jeg håber det kan hjælpe.
MVH