Hej!
Jeg er ny herinde og jeg kunne godt tænke mig og lære og programmere Så derfor har jeg lige nogen sprøgsmål til det
1. Hvilket program er bedst for en nybegynder?
2. Ved i hvor man kan download det henne så send også et link tak.
Hvis i synes der er andet vigtigt som en nybegynder skal vide så skriv det også.
På forhånd taK!
Mvh. RuBeN
Jeg programmer selv visual basic , den kategori du har valgt.
og synes det er godt sprog, da man mere ller mindre netm kan lave simpelt ting, mens også lave meget komplekse ting.
men nu er det sådan at visual baisc ikke er gratis, der findes en gratis editor, men den er vist ikke så god, kig evt. under faq.
jeg har stiftet lidt bedkendtskab med vb.net
og vil tro at der er nememst og lære når man ikke har prøvet vb,
for nok er der en del ligeheder, men det er sørgem flere forskelle.
på den anden siden kan du hvis du kan visual basic, både i en støre grad vba(visual basic for application) og vbs(visual basic script)
men vb.net har også den fordel at det bliver kompliret til en kodet
fil som vist noke hedder cil.
den bliver så omsat til maskinekode på selve client siden
hvilket gør at du kun behøver at skrive koden engang og kompiler for i praksis at have lavet et program til stortset alle operativsystemer.
der fineds goså andre sprog, bl.a. delphi som ligner lidt vb, har stiftet bekednskab med delphi, men synes ikke det kunne måle sig med det. men formentlig mig der ikke kan finde ud af det for ved da at der kan laves nogle programmer i det.
der findes også c og c++
og der findes et utal af compiler og edtitore
både med grafiks milijø og uden.
men jeg vil mene at c/c++ med grafiks milijø ikke holder.
mvh.
Thomas Christensen
Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41