Stopur

Tags:    visual-basic

Hej er der nogle der vil hjælpe mig med at lave at spotur jeg kender ikke programmet så godt men har prøvet det lidt.

Egenskaber for storur
Det skal kunne starte når man klikker fx. "F12"

og stoppe når man fx klikker "F11"

når man har brugt den en dag og man har haft den tændt i fx 3 timer, så nær man tænder den næste dag at den foresætter fra 3 timer

og så en knap eller andet sted hvor man genstarter den

PLZ hjælp mig

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
her er så et hurtigt lavet vb6 projekt...
www.ctcsite.dk/stopur.zip

koden ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

de eneste controls er en knap, en label og en timer

[Redigeret d. 09/10-05 21:21:35 af Christian]

Her er det brugt i en kode, som er forklaret så du kan lære syntaxen, ikke algoritmen! Alt hvad det kræver er at du har en 'Label', hvis property 'Name' er sat til "lblTime".

- Du stopper og nulstiller stopuret på F9
- Du starter stopuret på F11
- Du stopper stopuret på F12

Her er også lidt guf til Cristian så han kan lære ikke at bruge de grimme "On Error" koder :)

Fold kodeboks ind/udKode 

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Hej er der nogle der vil hjælpe mig med at lave at spotur jeg kender ikke programmet så godt men har prøvet det lidt.

Egenskaber for storur
Det skal kunne starte når man klikker fx. "F12"

og stoppe når man fx klikker "F11"

når man har brugt den en dag og man har haft den tændt i fx 3 timer, så nær man tænder den næste dag at den foresætter fra 3 timer

og så en knap eller andet sted hvor man genstarter den

PLZ hjælp mig

hmm... burde meget nemt kunne laves... uploader lige et hurtigt eksempel om lidt...

Det var total godt lige hvad jeg havde tænkt, men der mangler en lille ting som jeg glemte at sige så vil du være sød at lave den

det er at den viser i timer, min og sek

Det var total godt lige hvad jeg havde tænkt, men der mangler en lille ting som jeg glemte at sige så vil du være sød at lave den

det er at den viser i timer, min og sek

undskyld den lange svartid... havde ikke lgie set du havde svaret tilbage...

men det eneste du skal gøre er følgende:
istedet for:
Label1.Caption = sekunder
så skal du skrive
Label1.Caption = format(sekunder / 24 / 60 / 60, "hh:mm:ss")
så omregne VB det til timer minutter og sekunder

Det var godt nok dejligt, men jeg har lige opdaget en ting mere som jeg havde glemt at sige

hvis jeg er i et andet program så skal den også tænde/slukke hvis jeg trykker på en af knapperne

håber at du vil hjælpe med at lave det

Det var godt nok dejligt, men jeg har lige opdaget en ting mere som jeg havde glemt at sige

hvis jeg er i et andet program så skal den også tænde/slukke hvis jeg trykker på en af knapperne

håber at du vil hjælpe med at lave det

hmmm forstp ikke helt dit spørgsmål, men det eg har lavet er grundkoden, som nemt burde kunne sætets ind ed hvilken som helst funktion

Jeg er lidt for doven i dag til at sætte det sammen, men til det skal du bruge API kald. GetAsyncKeyState(vbKeyF11) returnere true hvis F11 er klikket, GetAsyncKeyState(vbKeyF12) hvis du vil tjekke F12 knappen.

I toppen af din form skal du skrive:

Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer

Og så skal du bare opstille et loop eller en timer der konstant chekker GetAsyncKeyState() statusen for de to knapper. Hvis de er klikket skal den bare udføre samme kode som den ville gøre i Cristians program, når man klikkede på knapperne. Husk en DoEvents hvis du vælger et loop.

Og så skal du vide at en timer ikke er særlig præcis til at måle tid med - især ikke hvis du har tænkt dig at den skal køre i baggrunden, mens du bruger CPU'en til noget andet. Derfor forslår jeg at du bruger GetTickCount() til at få fat i den tid som computeren har været tændt. Når man starter uret skal du så bare huske hvor lang tid computeren havde været tændt da stopuret blev startet. GetTickCount() angiver tiden i millisekunder.

For at aktivere GetTickCount() skal du i toppen af din form skrive:

Private Declare Function GetTickCount Lib "Kernel32" () As Long

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

jeg er meget ny til programmet og forstår ikke hvad du mener kan du lave et eksempel??

tak begge to nu har jeg fundet ud af hvad jeg ville og pointene er givet

t